mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2005
11 יולי

מיליון דולר עבור כל אחד מנעדרי צה"ל

אפרת פורשר


המדינה נענתה לבקשת משפחת הנעדר יהודה כץ, והודיעה בבג"ץ כי תקצה 10 מיליון דולר עבור מידע על גורל הנעדרים, כפי שנעשה במקרה של רון ארד

המדינה תקצה 10 מיליון דולר תמורת מסירת מידע על כל אחד מחיילי צה"ל הנעדרים - כך הודיע היום נציג פרקליטות המדינה במהלך דיון בבג"ץ בעתירתם של בני משפחתו של יהודה כץ, מנעדרי הקרב בסולטן יעקוב. משפחתו של כץ דורשת כי מערכת הביטחון תקציב את הפרס כפי שנעשה במקרה של הנווט השבוי, רון ארד.

בדיון היום ביקש נציג המדינה לתת דחייה של חצי שנה, שבו תוכל המדינה להתארגן לקראת יישום התוכנית, אך השופטים דחו את בקשתם והקציבו להם חודש, במהלכו ידברו עם משפחת כץ ושאר משפחות הנעדרים.

דודתו של יהודה כץ, שנכחה בדיון, אמרה בסיומו: "אם הייתי פרקליט המדינה, הייתי מתביישת שנציגיו צריכים להגיע לבית המשפט כדי לנקוט בעמדה שהיא ברורה מאליה. עצם העובדה שצריכים לגרור אותם לבג"ץ היא מביישת. אם מציעים פרס הוא צריך להיות עבור כולם, לא רק עבור רון ארד".

יונה באומל, אביו של החייל הנעדר, זכריה באומל, הגיב על הדיון: "הכל טוב ויפה. שייתנו 10 מיליון דולר. זה אמנם מאוחר, אבל שיתחילו לעבוד ויימצאו את הילדים שלנו. במקום לקנות אותנו בכסף שיתחילו לעבוד".

Return to Archive