mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2005
ינואר 6

"לפלשתינים מידע על הנעדרים"

איתן רבין


יונה באומל, אביו של החייל הנעדר מסולטן-יעקב, מתכוון להיפגש עם אבו-מאזן "הקשוב יותר מערפאת"

יונה באומל, אביו של החייל זכריה באומל, מנעדרי קרב סולטן יעקב, מקווה לפריצת דרך עם בחירתו הצפויה של אבו-מאזן לתפקיד יו''ר הרשות הפלשתינית. "אני מאוד מקווה להיפגש איתו לאחר שייבחר ולקבל ממנו מידע רלוונטי. אחרי שערפאת מת, אבו-מאזן יכול להיות יותר חופשי".

לטענת באומל, ברשות הפלשתינית קיים מידע על החיילים הנעדרים. ''בתקופה האחרונה יש יותר ויותר אינדיקציות על כך שזכריה חי. אנחנו גם יודעים שערפאת החזיק בכספת שלו חצי מהדיסקית של זכריה, ואני בטוח שחלק מהמפתח לתעלומה נמצא גם אצל אבו-מאזן'', אמר ל-NRG מעריב.

באומל לא שוכח להעביר ביקורת על הממשלה בישראל: "מהם אין לי כבר ציפיות. אני מאוד כועס שהם עורכים קמפיינים ועוזרים במימון לגבי רון ארד, ומשאירים בצד את שלושת הנעדרים שלנו, באומן, כץ ופלדמן. כנראה לחיילי שריון יש דם שונה".

האב הביע דאגה מכך שלא יזכה בחייו לדעת מה עלה בגורל בנו: "אני כבר לא איש צעיר וגם לא בריא. אני פועל בכל העולם, כולל אצל נציגי הרשות, ובטוח שאבו-מאזן יהיה קשוב יותר לפניה שלי מאשר ערפאת".

אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף רומנו, אחד מי"א הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן, אמרה ל-NRG מעריב כי היא מצפה מאבו-מאזן להתנצלות: "כמי שהיה "שר האוצר" שהביא למעשה את הכסף לרצח הספורטאים, היינו מצפים שאבו-מאזן יתנצל בכל דרך שהיא בפני המשפחות. אנחנו כבר לא רוצים נקמה ואני מאחלת לו שייבחר".

Return to Archive