mia2b.jpg (4487 bytes)

Ynet  2005
ינואר 4

השר שלום מבקש מסוריה מידע על גיא חבר

דיאנה בחור-ניר


בפגישה עם עמיתו הטורקי אמר שר החוץ כי הוא מצפה מדמשק להשיב את עצמותיו של אלי כהן ולסייע בפתרון תעלומת החייל הנעדר

האם המפתח לפתרון תעלומת גיא חבר, שלאחרונה חודשו החיפושים אחריו , נמצא בידיו של אסד? שר החוץ סילבן שלום סבור שהדבר בהחלט ייתכן. היום (ג') הוא ביקש מהסורים לספק מידע בנושא, "כמחווה הומניטרית".

"ביקשתי לפעול בקרב הסורים לבצע מחווה הומניטרית של הבאת עצמותיו של אלי כהן לישראל, במלאת 40 שנה למותו, וביקשתי גם לבדוק את נושא החייל גיא חבר", כך אמר שלום, שנועד בלשכתו עם שר החוץ הטורקי, עבדאללה גול.

"הבאת המידע על חבר ועצמותיו של אלי כהן יהוו צעד הומניטרי חשוב מטעם הסורים", אמר שלום, שביקש מטורקיה לסייע בנושאים הטעונים. "הדבר יהיה אות חיובי לדעת הקהל בישראל ובקהילה הבינלאומית, ביחס למעמדה של דמשק".

שלום שב וקרא לסוריה לסגור את מפקדות החמאס והג'יהאד בדמשק ולמנוע את העברת הטילים מאיראן לחיזבאללה.

שר החוץ הטורקי הביע אופטימיות בנוגע לאפשרות שהמגעים בין ישראל לסוריה יתחדשו. "יש לנו מערכת יחסים טובה עם סוריה. אני מאמין שצריך לחתור

לשלום כולל באזור, שגם סוריה צריכה לקחת בו חלק. לכן על כולנו להשתמש בקשרינו. משום שאנו בקשרים טובים עם סוריה, אנו מנסים לעשות כמיטב יכולתנו", אמר גול.

שלום גינה את דבריו החריפים של אבו-מאזן , אשר כינה את ישראל "האויב הציוני", ואמר: "מדובר במסרים שלא שמענו זמן רב". בפגישה עם גול הוא ציין כי אנקרה "יכולה להפעיל את השפעתה לקיום רפורמות אזרחיות וביטחוניות ברשות הפלסטינית".

שלום ציין לשבח את החלטת הטורקים לשגר משקיפים לבחירות ברשות. אורחו אמר כי ארצו מוכנה לתרום ולקחת חלק במכניזם שיווצר ברצועה לאחר הנסיגה הצפויה. לא נכנסנו לפרטים, גורמים אחרים אשר מתמחים בכך ימשיכו את ההידברות בנושא", ציין.

האם ישנו קשר בין חמש פרשות שונות של נעדרים, שנעלמו בצפון הארץ? במשטרת המחוז הצפוני מניחים שהדבר יותר מסביר. אחר הצהריים (יום ג')

קשר בין היעדרות חבר ובנט?

לאחרונה חשפה המשטרה הנחת עבודה חדשה , שעלתה כחלק מעבודתם של צוות חקירות מיוחד, בראשו עומד סגן מפקד המחוז הצפוני, תת-ניצב יהודה סולומון, שהוקם לצורך בחינת היעלמותם של גיא חבר, שנראה לאחרונה לפני כשבע שנים בדרום רמת-הגולן, ושל הצעירה דנה בנט מטבריה, שנעלמה לפני שנה וחצי.

לפי הנחת העבודה, יש קשר בין פרשת רציחתם של זוג מראש פינה לפני עשר שנים, היעדרותו של החייל גיא חבר שנעלם ב-1997, היעדרותו של חבר קיבוץ גינוסר עירא גורביץ', שגופתו נמצאה בספטמבר שעבר, היעדרותה של דנה בנט והיעדרותה של תיירת מצ'כיה בנחל צלמון לפני כשנה.

במחוז הצפוני אמרו כי לא ייתכן שמקרים כה דומים יתרחשו ברדיוס של אזור כה קרוב, מבלי שיהיה ביניהם קשר כלשהו.

Return to Archive