mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
דצמבר 22

התחדשו החיפושים אחר גיא חבר

אלי לוי


מתנדבים, צוללנים וגם רובוט מיוחד התגייסו למצוא את החייל הנעדר וסורקים אזורים שלא נבדקו ברמה

שבע שנים אחרי שנעלם החייל גיא חבר, החלו הבוקר ברמת הגולן חיפושים מחודשים אחריו. בינתיים החידוש היחיד הוא העדרם של מתנדבים ואנשי תקשורת מזירת החיפושים.

חבר יצא מבסיסו שברמת הגולן ומאז נעלמו עקבותיו. לפני שבוע הודיע סגן מפקד המחוז הצפוני, תת-ניצב יהודה סולומון, על התקדמות בחקירת העלמותם של דנה בנט מטבריה, שנעלמה לפני כשנה, החייל גיא חבר ועוד מספר אזרחים שנעלמו בצפון הארץ.

החיפושים החלו הבוקר בשעה 9:00. אזורי החיפוש הראשונים יהיו מאגר המים חד-נס ברמת הגולן ושני שדות מוקשים בדרום הרמה. בתום תדרוך מיוחד של סגן מפקד המחוז הצפוני יצאו הבוקר אנשי יחידות החילוץ המיוחדות של המשטרה וצה"ל יחד עם יחידת צוללנים מיוחדת של המשטרה לחפש אחר הנעדרים ולנסות למצוא קצה חוט בחקירת ההעלמות המיסתורית. הצוללנים יסרקו את מאגר המים ואילו רובוט מיוחד שהובא במיוחד לצורך החיפושים יערוך סריקה בשדות המוקשים, שלא נבדקו לפני כן.

בצמרת המחוז הצפוני אומרים הבוקר שמדובר באזורים שהתגלה שלא נערכו בהם חיפושים עד כה. במשטרה לא מבקשים הפעם את עזרת הציבור בחיפושים ולא זקוקים למתנדבים, כמו בעבר. גורם בכיר במשטרה הסביר: "אנחנו רוצים שקט. תהיה פה עבודה רצינית ומקצועית. אנחנו לא צריכים מתנדבים כי יש לנו מתנדבים מקצועיים. אנחנו צריכים אך ורק את מי שגוייס ואנחנו מקווים שהפעם תהיה פריצת דרך בחקירה".

המשטרה מעוניינת גם בשקט תקשורתי. צוות מיוחד של המשטרה יתעד את החיפושים בצילומי וידאו וסטילס ויעביר את הצילומים לכתבים, כך שאלו לא יצטרכו לרדוף אחר המחפשים.

בודקים מידע חדש

עם כניסתו לתפקיד הורה מפקד המחוז הצפוני ניצב דן רונן להקים צוות מיוחד לחקירת העלמותם של אזרחים וחיילים בצפון, חקירות שלא פוענחו מעולם והעסיקו חוקרים וקציני משטרה וצבא רבים. את המשימה הטיל רונן על תנ"צ סולומון שהקים מאגר של קצינים בעבר ובהווה. במסיבת עיתונאים נמסר שנמצא קשר בין העלמותם של דנה בנט והחייל גיא חבר. עוד נמסר שצוות החקירה בודק בימים אלו מידע חדש, שעשוי לשפוך אור על נסיבות העלמותם של כמה נעדרים.

במשטרה לא פוסלים את האפשרות שחולייה שטרם נתפסה היא שאחראית למקרי העלמות וכמה מקרי רצח בצפון שטרם פוענחו. "יתכן שמדובר בחולייה שפעולת ואנחנו לא הגענו אליה ויתכן שהחשודים כבר נתפסו על מקרים שנחשפו אבל לא הצלחנו לחשוף לגביהם גם את הפרשיות שלא פוענחו", אומר קצין בכיר במשטרה.

Return to Archive