mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
דצמבר 7

10 מיליון דולר למידע על רון ארד

עמיר רפפורט ואסנת שוסטק


אתר אינטרנט חדש צפוי לפרסם היום הצעת פרס תמורת מידע על הנווט. המדינה תממן את התשלום

ישראל תשלם 10 מיליון דולר לכל מי שיספק מידע מהימן לגבי גורלו של הנווט השבוי רון ארד: למעריב נודע כי הפרס, בסך עשרה מיליון דולר, יוצע באתר אינטרנט חדש שכתובתו - www.10million.org, ובמודעות ברחבי העולם.

חן ארד, אחיו של רון, אמר אתמול בראיון לגלי צה"ל כי בקרוב צפויה התפתחות בפרשה, אך הוא נמנע מלציין כי מדובר בהכרזת הפרס. אולם למעריב נודע כי ההחלטה לפרסם את הצעת הפרס התקבלה לפני ימים אחדים, והכנתו של אתר האינטרנט "10 מיליון" כבר הושלמה.

האתר החדש כבר פועל במתכונת ניסיונית וצפוי לעלות היום ברשת האינטרנט. את האתר תתפעל עמותה שהוקמה במיוחד לצורך זה, ובראשה עומד האלוף במיל' אביהו בן-נון, מפקד חיל האוויר לשעבר. נוסח הצעת הפרס יפורסם בארבע שפות: עברית, אנגלית, ערבית ופרסית.

עוד נודע כי האתר יכלול פרטים גם על הנעדרים האחרים של צה"ל, שלושת נעדרי קרב סולטן-יעקב - זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן, וכן החייל גיא חבר שנעלם בנסיבות מסתוריות מבסיסו ברמת-הגולן ב-1997. עם זאת, הפרס המדובר יוצע רק למי שימסור מידע בנוגע לרון ארד, ולא לגבי פרשיות אלה.

"ישראל מפלה בין הנעדרים"

הידיעה על ההכרזה הצפויה על הפרס הכספי עוררה תגובות נזעמות בקרב משפחות הנעדרים האחרים. יונה באומל, אביו של הנעדר זכריה באומל, התבטא בחריפות נגד מערכת הביטחון וטען כי "מדינת ישראל מפלה בין נעדר שהוא טייס לבין נעדרים אחרים, שחשיבותם פחותה בגלל שהם שייכים לכוחות היבשה".

בישראל מעריכים כי ההחלטה על פרסום הפרס מעידה על ייאוש כמעט מוחלט מהשלב השני בעסקת השבויים. ההערכה היא כי המפתח לפתרון התעלומה נמצא בידי איראן שמסרבת לחשוף מידע בנושא. התקווה הנוכחית בישראל היא שבזכות התגמול הכספי יגיע מידע בעיקר לגבי מה שקרה לרון ארד מאז 9 במאי 1988, היום האחרון שבו הוחזק בידי מוסטפא דיראני, ומאז אבדו עקבותיו.

Return to Archive