mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
דצמבר 4

יונה באומל לשרון: "אתה מפלה בין דם לדם

איתן רבין


פרסום ראשון: אביו של אחד הנעדרים מקרב סולטן יעקוב, זועם במכתב לרה"מ על הפרס שהוצע עבור מידע על רון ארד: "זו בושה וחרפה למדינת ישראל"

22 שנה לאחר הקרב הקשה בסולטן יעקוב, ממנו נעדרים עד היום שלושת חיילי צה"ל, פונה יונה באומל, אביו של אחד החיילים, לראש הממשלה אריאל שרון במכתב חריף בו הוא מאשים אותו באפלייה במתן פרס כספי של 10 מיליון דולר לכל מי שימסור מידע בנושא הנווט השבוי רון ארד.

במכתב, שמתפרסם לראשונה ב-NRG מעריב אומר באומל: "בושה וחרפה למדינה אשר מפלה בין דם לדם. 20 שנה אני מנסה למצוא את בני, אני אדם זקן ורוצה לראות בערוב ימי סיום לפרשה".

באומל שבנו זכריה ושני חבריו יהודה כץ וצבי פלדמן, נעדרים מאז סיומו של הקרב הקשה במלחמת לבנון, מוסיף: "אמרו לנו שנתתם פרס של 10 מיליון דולר תמורת מידע או אינפורמציה עבור רון ארד, אם אתה רצית בכוונה להרוס את המדינה לא היתה יכול למצוא דרך יותר טובה בלהפלות בין דם של חייל אחד לדם של חייל שני".

"אנחנו לא נגד מתן פרס כספי אבל אם נותנים פרס עבור מידע על רון ארד אין שום סיבה שלא יתנו פרס כספי עבור מידע על נעדרי סולטן יעקוב", מוסיף באומל.

"אני בוש ונכלם"

באומל גם התייחס לקולות הנשמעים מסוריה בימים האחרונים. "עכשיו ששוב מדברים על חידוש היחסים בינינו לבין סוריה, אני בוש ונכלם שהממשלה לא פוצה את פיה בקשר לנעדרי סולטן יעקוב", הוא כותב. "אני מקווה שלפני מותי אני אזכה לדעת מה עלה בגורל בני".

כחלק מהמשך מאבקו של באומל לגלות מה עלה בגורלם של הבנים, הוא מתכנן לטוס ללונדון, כדי לנסות ולהיפגש עם המחבל ניזאר נידאווי, שמרצה את עונשו בכלא באנגליה לאחר שלפני 10 שנים שלח את חברתו ההרה להתפוצץ במטוס אל-על, במטרה לנסות ולהשיג ממנו מידע.

דניאל גרסריו דובר העמותה למען נעדרי סולטן יעקוב אמר ל-NRG מעריב: "בזכות ראש אכ"א, אלוף אלעזר שטרן, לא הוכרזו נעדרי סולטן יעקוב כחללים. אנו מקווים כי בקרוב נפתור את התעלומה הזאת".

Return to Archive