mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
אוקטובר 31

"10 מיליון למוסר מידע על רון"

רויטרס ו-NRG מעריב


ערוץ 2: ישראל החליטה להציע 10 מיליון שקל תמורת מידע אשר יביא לאיתורו של הנווט השבוי רון ארד

ישראל תציע 10 מיליון שקל למוסר מידע שיביא לאיתורו של הנווט השבוי רון ארד - כך נחשף אמש בערוץ 2. לפי הדיווח של העיתונאי אמנון אברמוביץ', יוכרז על הפרס, שימומן מתקציב הביטחון ומכספי תרומות, ב-1 בדצמבר.

כבר לפני שבועיים הודיע שרון בישיבת הממשלה: "אנחנו בוחנים אפשרות להציע פרס כספי תמורת פרטים ומידע על גורלו של רון ארד". כעת מתברר שההחלטה ככל הנראה כבר נפלה וישראל תציע פרס על המידע.

ואולם בזמן שהדיווח המעיד על כך שישראל זונחת את המגעים להשלמת השלב השני בעסקת השבויים, טוען מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שבאחרונה דווקא חודשו המגעים עם ישראל. "המשא ומתן בתיווך הגרמנים נמשך ומתקיימים מפגשים עם מתווך גרמני", אמר נסראללה.

בינואר סיכמו החיזבאללה וישראל על עסקת חילופי שבויים, שבמסגרתה שוחררו 600 אסירים פלשתינים ולבנונים תמורת האזרח החטוף אלחנן טננבוים וגופותיהם של שלושת חיילי צה"ל - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סוואעד.

בשלב שני של העסקה, שנדחה למועד מאוחר יותר, אמורה ישראל לקבל מידע על רון ארד, שלפי ההערכות הרשמיות עדיין בחיים ומוחזק באיראן. תמורת מידע חדש על גורלו אמורה ישראל לשחרר את המחבל סמיר קונטר, שרצח את בני משפחת הרן ב-1979 בנהריה.

במאי השנה אמרו מקורות לבנוניים שגופתו של רון ארד נמצאת בידי חיזבאללה. לבנון העבירה לישראל פיסת עצם, אך לאחר בדיקה גנטית התברר שהיא אינה שייכת לנווט השבוי.

השבוע עסקה תוכנית התעודה "עין תחת עין" בתחנת הטלוויזיה גרמנית WDR בגורלו של הנווט השבוי. ראש המודיעין הגרמני לשעבר, ברנד שמידבאור, שמתוקף תפקידו מילא תפקיד מרכזי במו"מ בין ישראל לחיזבאללה בשנות ה-90, טען שרון מת בשבי האיראני כבר בשנת 1997.

Return to Archive