mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
יוני 21

יהודה כץ לא יוגדר חלל צה"ל

ינון קדרי


בג"ץ נענה לבקשת משפחת החייל הנעדר מקרב סולטן יעקוב - וקבע: עד להודעה חדשה הוא לא יוגדר חלל צה"ל שמקום קבורתו אינו ידוע

בג"ץ אוסר על צה"ל להכריז על יהודה כץ מנעדרי סולטן יעקב חלל צה"ל שמקום קבורתו אינו ידוע.

לפני כארבעה חודשים החליטו שלטונות הצבא להכריז על יהודה כץ חלל שמקום קבורתו לא נודע. משפחת כץ זעמה על ההחלטה ועתרה לבג"ץ. שופטי בג"ץ החליטו אז להוציא צו ביניים נגד ההחלטה, והיום הוא הוארך עד לקבלת החלטה חדשה. במשך ששת החודשים דורשים השופטים מהצבא לקיים הידברות עם למשפחה כדי להגיע להסכמה בטיפול בנושא.

פרחיה היימן, אחותו של יהודה כץ, הביעה שביעות רצון מהחלטת בג"ץ. "היום הצבא קיבל שיעור מבית המשפט, עכשיו צריכה לקום ועדת חקירה", אמרה ל-NRG מעריב.

היימן הוסיפה: "עבור חולירות כמו טננבאום משלמים מחיר מופקע רק בגלל הקשרים שלהם, ואילו את יהודה שלנו, שנשלח על ידי המדינה ושנלחם למענה -מפקירים".

"הצבא רוצה לעשות לעצמו חיים קלים. פשוט יותר לסגור תיק מאשר לפתור אותו, זה מדהים אותנו שהצבא, במקום לתמוך בנו, נאבק בנו. מי היה מאמין שנצטרך להיאבק עם הצבא על הזכות להשיב את בננו".

בעתירה טענה משפחת כץ שההחלטה להכריז על יהודה כץ חלל צה"ל היא שערורייתית. לטענת המשפחה, ההחלטה התקבלה ממניעים זרים. עוד טוענים בני המשפחה שלא זאת בלבד שההחלטה אינה נתמכת בראיות, אלא שיש ראיות הפוכות שלפיהן יהודה נתפס בעודו בחיים.

עו"ד ישי שריד, שמייצג את המשפחה, אמר לNRG מעריב: "טענו שאסור לסגור את התיק אלא למקד את המאמצים למצוא את יהודה. חבל שמערכת הביטחון בחרה להתעמת עם המשפחות".

Return to Archive