mia2b.jpg (4487 bytes)

Ynet  2004
יוני 7

דיווח: העצם שנשלחה מלבנון לא שייכת לרון ארד

ynet


לפני יותר משלושה שבועות פורסם כי במכון לרפואה משפטית באבו כביר בודקים חלקי עצמות, שלטענת החיזבאללה הן של הנווט השבוי. הערב פורסם: שרידי העצם לא שייכים לרון. עורך דינה של המשפחה: "כמו שאמרנו בעבר הכל קישקוש. אמרנו את זה כבר לפני כחודש כשהעצם הגיעה וכיום התברר מה שטענו לאורך כל הדרך"

שוב מבוי סתום בדרך לעסקת השבויים השנייה: הערב (יום ב') דווח בערוץ 2 כי גם העצם השנייה שנשלחה מלבנון לא שייכת לרון ארד. ישראל בדקה כבר בעבר מספר שרידי עצם שהגיעו במסגרת העסקה עם החיזבאללה. אולם בתום הבדיקה התברר כי השרידים אינם שייכים לארד. עורך דינה של המשפחה, אליעד שרגא, אמר ל-ynet בתגובה: "כמו שאמרנו בעבר הכל קישקוש. אמרנו את זה כבר לפני כחודש כשהעצם הגיעה וכיום התברר מה שטענו לאורך כל הדרך". לפני כשלושה שבועות פורסם כי במכון לרפואה משפטית באבו כביר נערכת בדיקה של חלקי עצמות, שלטענת חיזבאללה הן של הנווט השבוי רון ארד.

גורמי ביטחון הבהירו כבר אז כי הם ספקנים באשר לתוצאות הבדיקה, משום שבעבר כבר נעשו בדיקות של עצמות שהובאו למכון לרפואה משפטית, ונטען כי מדובר בעצמותיו של הנווט השבוי רון ארד, אך בסופו של דבר התברר כי אין להן שום קשר לנווט השבוי.

"גם הפעם אני ספקן", אמר גורם ביטחוני. "אבל חייבים לבדוק הכל. לפני חודשיים שלושה נעשתה בדיקה דומה, ואז התברר שאין מדובר בעצמותיו של רון ארד. נראה שמדובר באותו מקור. יש להביא בחשבון שנסראללה מבקש להישאר כל הזמן במרכז תשומת הלב, ולכן מופצות בלבנון כל הזמן ידיעות על רון ארד, אבל אנחנו עדיין ממתינים להוכחות חד משמעיות".

גם כלי תקשורת ערבים רבים פרסמו בשבועות האחרונים כי קברו של רון ארד התגלה בלבנון. לפי הדיווח, בעקבות הממצאים ממתינים אנשי חיזבאללה לאישור של ישראל כי העצמות שנמצאו בקבר אכן שייכות לארד.

כזכור, לפני כחודש היה להתבצע יישום השלב השני של עסקת השבויים, שהחלה עם החזרתם לארץ של אלחנן טננבוים ושל שלושת חללי צה"ל, עדי אביטן, עומר סואעד ובני אברהם.

בשלב השני אמור חיזבאללה לספק מידע על גורלו של רון ארד, ואם יתברר כי מידע זה מהימן, אמורה ישראל לשחרר את סמיר קונטאר, רוצחם של בני משפחת הרן מנהריה.

בהמשך, תמורת השבת רון ארד לישראל, אמורה ישראל לשחרר מאות אסירים ערבים ופלסטינים, ובהם כאלה עם דם על הידיים.

Return to Archive