mia2b.jpg (4487 bytes)

Ynet  2004
9 מאי

נבדק: האם עצם שהגיעה שייכת לרון ארד?

כתבי ynet


במערכת הביטחון בודקים האם העצם, שהועברה לישראל מגורם לבנוני או איראני, עשויה לקדם את פתרון תעלומת הנווט השבוי. אם התשובה חיובית, אפשר שבקרוב ישוחרר המחבל סמיר קונטאר

האם חלקי עצם שהגיעו לישראל עשויים לשפוך אור על גורלו של הנווט השבוי, רון ארד? עניין זה נבדק בזהירות בימים האחרונים במערכת הביטחון, בעקבות ממצאים שהועברו לישראל דרך מתווכים מגרמניה.

מקורות הבקיאים בפרטי הפרשה העלו את האפשרות שהעצם הגיעה מגורם איראני. אחרים ציינו כי מדובר בפריט שמקורו באנשי חיזבאללה בלבנון.

בשבועות האחרונים פורסם על התקדמות ממשית בדרך למימוש השלב השני של עסקת השבויים, במסגרתו, תמורת מידע על גורלו של רון ארד, תשחרר ישראל אסירים נוספים ובהם המחבל סמיר קונטאר.

מאז הושלם השלב הראשון בעסקת השבויים עם חיזבאללה, במסגרתו הוחזרו לארץ גופות החיילים החטופים - בני אברהם, עומר סוואעד ועדי אביטן, וכן האזרח אלחנן טננבוים, נפוצו שמועות רבות על התקדמות גם במישור השני - פרשת רון ארד.

לפני מספר חודשים דווח על עצם שהגיעה לישראל, אולם בסופו של דבר, התברר כי לא היה לה כל קשר לנווט השבוי. מקורביו של רון ארד קבלו על כך ש"בכל פעם, כאשר יש משבר פוליטי בישראל, שולפים מהארון מידע ישן ובלתי מובסס על רון".

בהכנת הידיעה השתתפו דיאנה בחור-ניר וחנן גרינברג

Return to Archive