mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
מאי 2

מידע חדש על גורלו של רון ארד

מרואן עת'אמנה ואמיר בוחבוט


ישראל קיבלה מחיזבאללה מידע שקשור לנווט השבוי, שמקורו באיראן. ברשות כבר מכינים רשימת אסירים מיועדים לשחרור. גורם ביטחוני: אין שום התקדמות

התפתחות דרמטית מסתמנת בעסקת השבויים בין ישראל לחיזבאללה. גורם שמיודע בפרטי המו''מ אמר למעריב אונליין שחיזבאללה העביר מידע חדש שקשור ברון ארד. לדברי הגורם ייתכן שהמידע בעניין יימסר בשלמותו בימים הקרובים. הוא הוסיף שהמידע הגיע לחיזבאללה מגורם לבנוני אחר, שככל הנראה קיבל אותו מאיראן.

מקור בכיר במשרד לענייני אסירים ברשות הפלשתינית אמר למעריב אונליין שהמשרד קיבל לפני ארבעה ימים רשימות חדשות של אסירים פלשתינים שמיועדים לשחרור.

לפי המקור, הרשימות כוללות 800-900 שמות לפי קריטריונים מסויימים: מדובר באסירים שנשפטו למאסרי עולם או מאסרים ארוכים; נשים פלשתיניות ונערים כלואים; ועצירים שלקו במחלות סופניות.

הרשימות מתווספות לרשימות הראשוניות שהוגשו בשלב הראשון של העסקה.

ערוץ 2 דיווח אתמול בערב שראש הממשלה, אריאל שרון, עשוי להביא בימים הקרובים להכרעת הממשלה את שחרורו של המחבל סמיר קונטאר, שרצח את משפחת הרן בנהריה.

שחרורו של קונטאר הוא חלק ממה שכונה ''השלב השני של עסקת השבויים''. ישראל התנתה את שחרורו במידע ממשי ומוחשי על גורלי של הנווט השבוי רון ארד. בימים האחרונים דיווחה התקשורת בלבנון שחיזבאללה הציב לישראל אולטימטום לשחרר את קונטאר תוך שלושה שבועות.

בערוץ 2 דווח שבשבועות האחרונים שימשה גרמניה גורם מרכזי במו''מ על מידע בעניין גורלו של הנווט השבוי. לפי הדיווח, למהלך שותפים גורמים אירופים וגורמים שמעולם לא דיברו ישירות עם ישראל.

עוד נמסר בדיווח של ערוץ 2 שבימים האחרונים התווספו שני רמזים לכך שהעסקה צוברת תנופה מחודשת. הראשון הוא שראש הממשלה שרון דיבר בשיחות סגורות על כך שהוא ממשיך לקדם את המגעים בערוץ חדש מול האיראנים.

הרמז השני הוא ששרון ביקש שלשוםל מהשרים בישיבת הממשלה לא לצאת לחו''ל ולא להתקזז בכנסת משום שהוא מתכוון להביא כמה דיונים עקרוניים לדיון בממשלה.

עם זאת, בערוץ 1 דווח ששר הביטחון, שאול מופז, אמר הערב שאין כל מידע חדש בנוגע לעסקת השבויים.

בתוך כך, אתמול שוב שיבח סמיר קונטאר את המאבק המזוין בישראל בהודעה שהבריח מתוך הכלא לחבריו בביירות. ההודעה הוקראה על-ידי דוברו של קונטאר, בכנס סולידריות עמו, שנערך בלבנון.

''הרשו לי להפנות את ברכתי הלבבית החמה לאדון המנהיג חסן נסראללה, שנוטל תחת חסותו במלוא הכנות את הבעיה שלי ואת בעיית האסירים האחרים'', כתב קונטאר, ''בהזדמנות זו אני מחדש את ביטחוני המלא בכבודו, ובהתנגדות המפוארת, ואני בטוח שהם יעשו כל דבר למען חירותי וחירותם של עמיתיי האסירים''.

חיזבאללה התמיד בשתיקתו ולא התבטא בעניין חילופי השבויים. ערוץ הטלוויזיה של הארגון, אל-מנאר, ציטט את הדיווח ששודר אתמול הלילה בערוץ 2, והוסיף כי מדובר בערוץ ''מסחרי ופרטי''.

גורם בכיר במערכת הביטחון אמר למעריב אונליין שלא שמע על התפתחות חדשה בפרשה. הגורם הביטחוני אמר: ''מבחינת מערכת הביטחון אין דבר חדש ואין שום התקדמות. ההתקדמות היחידה שאולי יש היא שאנשים בצד השני, שרוצים להחזיר את סמיר קונטאר ללבנון מנהלים מאמצים להשיג מידע חדש. עד כה לא התקבל אפילו שבב של מידע חדש בנושא''.

בתוך כך, ח''כ חמי דורון (שינוי) הגיש הצעה דחופה לסדר היום של הכנסת בעקבות הידיעות על שחרורו האפשרי של קונטאר.

''תמורת גופות יש לשלם אך ורק בגופות. אם אנו מחזירים את קונטאר יש לעשות זאת רק אם הוא חוזר בארון'', אומר ח''כ דורון.

משפחת ארד והחברים: ''שרון - שכחת את רון''

לפני כשבוע הפגינו דודו ארד, אחיו של רון ארד, ועשרות חבריו מקורס הטיס מול בית ראש הממשלה בירושלים עם שלטים בנוסח: ''שרון - הבטחת לרון'' ו''שרון - שכחת את רון''. המפגינים ביקשו להזכיר כי כבר חלפו שלושה חודשים מאז עסקת השבויים, וטרם נמסר מידע על גורלו של רון.

העיתון המצרי ''אל-אהראם'' דיווח לפני שבועיים שחלה התפתחות חיובית בשלב השני של עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה.

מקורות דיפלומטיים אירופיים בביירות דיווחו לעיתון שהשלב השני במשא ומתן לחילופי השבויים והעצורים בין חיזבאללה וישראל יכלול שחרור עצורים לבנונים בגרמניה ובצרפת ועשרות פלשתינים מארגוני הפת''ח, החמאס והג'יהאד האיסלאמי. זאת בנוסף לשחרורו של קונטאר.

בהכנת הכתבה השתתפו ג'קי חוגי, אריק בנדר ואיתמר ענברי

Return to Archive