mia2b.jpg (4487 bytes)

Ynet  2004
פברואר 16

יונה באומל: רופא אמריקני היה איש הקשר שלנו לסוריה

כתבי ynet


אביו של אחד מנעדרי קרב סולטן יעקוב, שמערכת הביטחון החליטה להכריז עליהם כחללים, מגלה לראשונה כי רופא אמריקני היה איש הקשר של המשפחה לסורים. לדבריו, הוא האיש שהביא "מידע חיובי" אודות גורלו של בנו

פרשת סולטן יעקוב: יונה באומל, אביו של החייל הנעדר זכריה באומל, מגלה היום (ב') כי איש הקשר של המשפחה עם הסורים היה רופא אמריקני, שהיה חבר לספסל הלימודים בזמנו של זכריה, והוא שהביא "מידע חיובי" בנושא.

באומל האב החליט לחשוף את הקשר, בעקבות החלטתה של מערכת הביטחון להכריז על בנו ועל שני הנעדרים הנוספים בקרב סולטן יעקוב, כץ ופלדמן, כחללי צה"ל .

לדבריו, מדובר רופא ילדים אמריקני בשם ד"ר סטיוארט דין, שהוביל למעשה את הקשר החשאי של המשפחה עם השלטונות הסורים - בעיקר מול שלטון אסד האב.

"סטיוארט הגיע אלינו", מספר באומל על הקשר שנוצר. "הוא למד בבית ספר יסודי עם זכריה בארצות הברית, בברוקלין בטרי-פארק - ישיבה קטנה בשם "עץ חיים". בגל 9,10 הם היו חברים טובים".

הקשר נותק לאחר שמשפחת באומל עלתה לארץ. אבל יום אחד הגיע הטלפון מהחבר לשעבר ללימודים. "אחרי 30 שנה הוא נהיה רופא בכיר, ונזכר שהיה לו חבר טוב ושעכשיו הוא יכול לעזור לו. הוא ממש נרתם לנושא", מספר באומל.

האב סירב למסור מידע מדויק אודות פגישותיו של הרופא האמריקני עם הנציגים הסורים, שבהם עסק בגורל שלושת הנעדרים. "את המידע הזה שיש לנו אני שומר לעצמי. אבל זה מידע חיובי מבחינתי, ולכן אני מתפלא על הצבא", אומר באומל.

הוא מוסיף ותוקף בחריפות את ההחלטה להכריז על בנו וחבריו כעל חללים. "הם לא יודעים פרטים. הצבא לא רק שלא מקבל את המידע שלנו - אלא מחבל. היה לנו נסיון לא טוב עם הצבא גם בעבר, אז החלטנו שאנחנו הולכים לבד. זה מאוד קשה - אבל זה מה שיש".

Return to Archive