mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
בפרואר 2

ישראל בדקה עצם וקבעה: זה לא רון

שירות מעריב


המתווך הגרמני העביר לישראל עצם שנטען כי היא שייכת לנווט בדיקות מקיפות שללו הסברה

ישראל קיבלה לאחרונה עצם בסברה שמדובר בעצם של הנווט השבוי רון ארד - כך הותר לפרסום הבוקר. עם זאת, בתום בדיקות רפואיות מקיפות שערכו גורמים ישראלים בעצם נקבע שהיא אינה שייכת לנווט הנעדר. בגלי צה''ל נמסר שהעצם הועברה על ידי גורמי תיווך גרמנים לפני כחודש כחלק מעסקת השבויים. בקול ישראל נמסר שהעצם הועברה מאיראן לידי החיזבאללה.

מדובר בפעם הראשונה שבה מועבר פריט מידע על רון ארד. הדבר מצביע על האפשרות שהחיזבאללה מתכוון לפעול בנושא, כפי שהצהיר על רקע השלמת השלב הראשון של עסקת השבויים.

לפי הדיווחים, במסגרת השלב השני של העסקה אמורה ישראל לשחרר את סמיר קונטאר, רוצח בני משפחת הרן מנהריה, בתמורה למידע ממשי על גורלו של ארד.

התבטאויות של כמה מהמעורבים בעסקה הגבירו את הציפיות בנושא. המתווך הגרמני, ארנסט אורלאו, אמר שהוא מצפה להתקדמות בפתרון תעלומת רון ארד ''בתוך חודשיים-שלושה'', שר הביטחון, שאול מופז, אמר: ''ישראל קרובה היום יותר מאי פעם לקבלת מידע שישפוך אור על גורלו של רון ארד''.

מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס לאחרונה לגורלו של ארד ואמר שהוא לא יצא משטח לבנון. הממשל האיראני עדיין לא שינה את עמדתו, שלפיו אין לאיראן קשר לפרשת היעלמותו של ארד. זאת, על אף שחומר מודיעיני שבידי ישראל מצביע על כך שמשמרות המהפכה האיראניים קנו את ארד ממוסטפה דיראני, ששוחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים.

Return to Archive