mia2b.jpg (4487 bytes)

Ynet  2004
ינואר 31

אלחנן טננבוים הועבר לחקירה

אפרת וייס


הועבר מהמתקן הרפואי בצריפין למתקן המשטרתי נעורים ליד נתניה. לפי שעה מוטל איפול על כל פרטי החקירה אודות נסיבות חטיפתו והגעתו ללבנון. טננבוים עצמו אמר, בראיון ששודר ערב שובו לישראל ברשת הטלוויזיה "אל מנאר" של החיזבאללה, כי "הגעתי ללבנון כדי להשיג מידע על רון ארד ולעשות קצת כסף"

יומיים לאחר שהוחזר אלחנן טננבוים משבי החיזבאללה, במסגרת עסקת השבויים הוא הועבר אמש (שבת) מהמתקן הרפואי בצריפין למתקן המשטרתי בנעורים שבאזור נתניה - שם תחל חקירתו. המשטרה החליטה להתחיל בחקירה כבר הערב, לאור מצבו הבריאותי הטוב של טננבוים.

לפי שעה, על פי החלטת בית משפט השלום בפתח תקווה, חל איסור מוחלט לפרסם כל פרט מן החקירה בפרשת חטיפתו ונסיבות הגעתו ללבנון של טננבוים.

ביום חמישי נחת טננבוים בנתב"ג במטוס שהגיע מגרמניה, יחד עם גופות שלושת החיילים. עם נחיתתו, הופרד טננבוים לחדר צדדי, שם נפגש עם בני משפחתו. לאחר מכן, נלקח תחת אבטחה ובאמבולנס צבאי למתקן רפואי-צבאי בצריפין, שם עבר סדרת בדיקות רפואיות.

הערב כאמור החלה חקירתו - תחת אבטחה כבדה של שוטרי וחוקרי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יחב"ל) של המשטרה.

טננבוים: "ניסיתי להשיג מידע על רון ארד"

אלחנן טננבוים עצמו אמר, בראיון ששודר ערב שובו לישראל ברשת הטלוויזיה "אל מנאר" של החיזבאללה, כי "הגעתי ללבנון כדי להשיג מידע על רון ארד ולעשות קצת כסף". על הטענות נגדו בישראל אמר: "צריך לשמוע אותי עד הסוף".

בתו של טננבוים, קרן, אמרה עם שובו של אביה לישראל: "אבא שלי עבר שלוש שנים של גיהינום, שלוש שנים של תופת".

"הוא נכנס לחדר ופרץ בבכי. היו הרבה דמעות וחיבוקים ונשיקות והתחלנו להשלים את הפערים של שלוש השנים האחרונות", אמרה. המשפחה הוסיפה כי אינה יכולה להתייחס לפרטי החטיפה והשבי אך אמרה שמצבו סביר, וכי "אם הוא נמצא כאן היום הוא נמצא בגלל הכוח שלו ובגלל שהוא גיבור".

Return to Archive