mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 29

זוהו גופות 3 החיילים

ספי הנדלר (קלן), ג'קי חוגי והסוכנויות


אחרי זיהוי שלוש הגופות שמסר חיזבאללה ניתן האות להשלמת ביצוע העסקה לחילופי השבויים

אנשי הרבנות הצבאית זיהו הבוקר את גופותיהם של שלושת חיילי צה''ל שנהרגו בידי חיזבאללה - בני אברהם, עומר סואעד ועדי אביטן. נציגי צה''ל, בראשות האלופים גיל רגב, אודי שני ויפתח רון-טל, מוסרים למשפחות הודעה רשמית על זיהוי הגופות. דובר צה''ל אישר את הזיהוי הסופי בהודעה רשמית.

צוות הזיהוי הישראלי, בראשות הרב הראשי של צה''ל, תת-אלוף ישראל וייס, סיים את תהליך הזיהוי של גופות החיילים לפני שעה קלה, וכעת ניתן האות להמשך ביצוע עסקת השבויים.

עם זיהוי הגופות ניתן האות לחילופי השבויים: טננבוים וגופות שלושת החיילים מועברים לנציגים הישראלים, ו-27 האסירים הלא-פלשתינים, ובראשם מוסטפה דיראני והשייח' עבד אל-כרים עובייד, מועברים לידי חיזבאללה. במקביל מועברות לחיזבאללה גופות 60 המחבלים הלבנונים ו-400 האסירים הפלשתינים, שהמתינו בשעות האחרונות במחסומים, מועברים לשטחי הרשות.

החזרה לישראל: בשעות הערב

בגרמניה נמשכת ההמתנה להמראת שני המטוסים לתל-אביב לביירות. בעקבות הידיעות על זיהוי הגופות נערכים בגרמניה לאפשר את המראת המטוסים, שחונים כעת בהאנגר בבסיס הצבאי של שדה התעופה בקלן. המטוסים יעזבו את המקום בזה אחר זה.

בסביבות 4 אחר-הצהריים אמור להמריא מגרמניה המטוס הישראלי עם טננבוים וגופות החיילים. המטוס ינחת בבסיס חיל-האוויר שליד בנתב''ג בסביבות 18:30. טננבוים ייפגש לזמן קצר עם בני משפחתו. לאחר מכן הוא יילקח לבדיקות רפואיות ומשם לחקירות במערכת הביטחון. משפחות החיילים יתייחדו עם גופות בניהם ולאחר מכן ייפגשו עם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ''ל.

ב-8 בערב יוכנסו ארונותיהם של החיילים לאולם שבו יתקיים הטקס ''ושבו בנים'', בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו''ר הכנסת, שר הביטחון והרמטכ''ל.

טננבוים: ''נסעתי בשביל רון'' עוד מאירועי היום הקשורים לעסקת השבויים:

- ''אל-מנאר'', תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, שידרה הלילה ראיון עם טננבוים. ''נסעתי לביירות כדי להשיג אינפורמציה על רון ארד'', אמר טננבוים בראיון. ''צריך לשמוע אותי, לא פשעתי נגד ישראל''.

- רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC הודיעה שתשדר היום סרט המתעד את חטיפתם של שלושת החיילים הישראלים בגזרת הר-דב ב-2000.

- שר הביטחון, שאול מופז, אמר אתמול: ''מחיר לא קל אנו נותנים כדי להקל על שברונן של המשפחות, כדי לתת מנוח לנפשותיהם המיוסרות. זוהי מחויבותנו המוסרית כלפי הבנים והמשפחות. אין להסיק מכך שחשבוננו עם ארגון המרצחים נסגר. אין להסיק מכך שנבליג ונעבור לסדר היום על מעשי חטיפה ורצח. מנוי וגמור אתנו כי הטרור לעולם לא ישתלם''.

- בימין ובשמאל קראו להחרים את הטקס הממלכתי לזכר שלושת החיילים החטופים. ח''כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר : ''מי שרוצה לחלוק כבוד לחיילי צה''ל המתים ראוי שישתתף בלוויות. יש סיבה טובה לא להשתתף בטקס הכניעה לחיזבאללה כששרון מנסה להפוך את העסקה לספין תקשורתי ולחגיגת הצלחה''.

בהכנת הידיעה השתתפו: אריק בנדר, שמואל מיטלמן, אורי גליקמן, איתמר ענברי, יוסי מזרחי ועמית יולזרי

Return to Archive