mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 29

רציתי לברר על רון ארד

ג'קי חוגי, בן כספית, עמיר רפפורט, אסנת שוסטק ויוסי מזרחי


"אני יודע שיש האשמות שונות נגדי, אבל לא עשיתי כל כך הרבה פשעים נגד מדינת ישראל" * כך, כשהוא לבוש בסוודר אופנתי ונראה נינוח, התראיין אתמול אלחנן טננבוים לטלוויזיה של החיזבאללה * "הגעתי ללבנון כדי למצוא אינפורמציה על רון ארד. באותה הזדמנות הייתי יכול גם לעשות משהו לביתי", הסביר טננבוים * ובבית משפחת טננבוים ברמת-אביב התפרק סוף סוף כל המתח, אחרי שלוש שנים של סיוט

זהו זה. אחרי שלוש שנים של מתח וחוסר ודאות, יכלה אתמול משפחת טננבוים להירגע סוף סוף. אלחנן הופיע אתמול בתחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, וסיפר על התנאים להם זכה, ועל גירסתו לנסיבות שבהן נפל בשבי. טננבוים נראה בראיון במצב טוב בהחלט. הוא ישב על כורסה כשלגופו סוודר אופנתי, ושערו מסופר היטב. בנוסף לראיון שודרו קטעים שבהם הוא נראה קם ממיטתו בחדר שבו לכאורה הוחזק, מתלבש בחליפה ועניבה, ומתכונן ליציאה. עם זאת, במבט קרוב אפשר היה לראות שידיו של טננבוים רעדו בזמן שהתלבש, ונראה שהחדר שהוצג כחדר מגוריו היה למעשה מזויף, וקירותיו נראו כעשויים מבד. גם המראה שהיתה בחדר הוחזקה על ידי איש חיזבאללה, במקום שתהיה תלויה על הקיר.

"למען רון ארד"

בראיון עצמו ניסה טננבוים להסביר כיצד הגיע ללבנון וכיצד נפל בשבי החיזבאללה. "אני יודע שיש האשמות שונות נגדי, אבל אני אומר שלא דיברתי עם אף אחד על הנסיעה שלי לפני יציאתי, ולכן אף אחד לא יודע על זה", הסביר טננבוים. "צריך לשמוע אותי בסבלנות עד הסוף, ולראות שהדברים שבגללם נסעתי לא היו כל כך גרועים, ושלא עשיתי כל כך הרבה פשעים נגד מדינת ישראל". " הגעתי לביירות כדי לבקש ולמצוא אינפורמציה לגבי רון ארד. זאת היתה הכותרת של הנסיעה. באותה הזדמנות הייתי יכול גם לעשות משהו לביתי מבחינה כספית. היו הבטחות בדרך מצד כל מיני גורמים שהייתי איתם בקשר שאכן תימסר אינפורמציה כזו. אם היתה נמסרת אינפורמציה כזאת והייתי רואה שהיא רצינית, הייתי מעביר אותה לשלטונות שלי להמשך הטיפול. ואם לא , אז הייתי חוזר בי ולא היה קורה שום דבר".

בהמשך הראיון סיפר טננבוים על התנאים בהם הוחזק, ושלא במפתיע (בהתחשב בעובדה שעדיין איננו חופשי), היו בפיו רק דברים טובים: "החיזבאללה הוא ארגון יותר הומניטרי ממה שחשבתי. התייחסו אלי יפה, נתנו לי אוכל בזמן, התייחסו לבעיות שלי. אין לי שום טענות. אף פעם לא ראיתי בחיזבאללה ארגון טרור, ולמרות זאת היחס שלי אליהם בהחלט השתנה לטובה".

המשפחה היתה בהלם

הראיון עם אלחנן טננבוים תפס את בני משפחתו בתדהמה מוחלטת. עד השעות המאוחרות אתמול לא ידעו בני המשפחה אם יזכו להיות במחיצתו בסוף השבוע הראשון שלו בישראל. אבל הדאגות לגבי החקירה והחששות מהטיפול שיקבל בחזרתו לארץ, התחלפו בשמחה אמיתית, בשנייה בה ראו את יקירם במצב טוב, ובמיוחד כששמעו אותו מדבר ברהיטות. בני המשפחה ניצלו אתמול את היום האחרון כדי להכין לאלחנן טננבוים, סבא טרי, אלבום תמונות של הנכדה תמר שנולדה לפני כארבעה חודשים שאותה עדיין לא זכה להכיר. את האלבום ימסרו לטננבוים הארבעה שיפגשו אותו ראשונים, מיד לאחר ירידתו מהמטוס: הבן אורי בן ה-23, הבת קרן בת ה-29, הרעיה אסתר והאחות של אלחנן - אסתר לימוני. "אנחנו מחכים למפגש בנשימה עצורה", אמר אמש הבן אורי בהתרגשות, "הציפייה מורטת עצבים. ספרנו כל יום. 1,208 ימים חיכינו לרגע שבו נוכל לחבק את אבא שלי ולעטוף אותו באהבה".

" אחרי תקופה כל כך ארוכה, אנחנו סופרים עכשיו גם את השעות והדקות, ומתפללים ששום דבר לא ישתבש, ושהכל יעבור בשלום", הוסיף אורי. לפי התוכנית אמור טננבוים לנחות בנמל התעופה בסביבות שש וחצי. השב"כ ולשכת ראש הממשלה קבעו כי צוותי התקשורת לא יוכלו לסקר את הרגע ההיסטורי של הגעת האזרח השבוי הביתה ואת האיחוד עם המשפחה. מי שיתעד את הרגע יהיה רק צוות מיוחד של לשכת העיתונות הממשלתית שיפיץ תמונות לכל העולם באופן מבוקר, בהתאם להחלטת לשכת ראש הממשלה.

השגחה צמודה

אחרי המפגש של בני משפחת טננבוים עם יקירם, צפוי אלחנן להילקח לבדיקות רפואיות מקיפות בבית החולים שיבא בתל-השומר, בדיקות שהכרחיות במיוחד לאור הדיווחים על מצבו הבריאותי, למרות שנראה טוב בראיון הטלוויזיוני איתו אתמול. שאלת מצבו הבריאותי קריטית לטיפול שיקבל לאחר הנחיתה. גורמים ביטחוניים בכירים אמרו כי אם יהיה צורך לאשפז אותו, האשפוז ייעשה בהשגחה צמודה שתבטיח שהוא לא ידבר לפני שישוחח עם חוקריו, שכבר מצפים בדריכות לשמוע מפיו מה היו הנסיבות המדויקות של חטיפתו ואם הוא מסר במהלך חקירותיו בשבי פרטים סודיים הידועים לו משירותו הצבאי.



Return to Archive