mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 27

הרמטכ"ל: העסקה מקרבת אותנו לפתרון תעלומת רון ארד

אפרת וייס וטל רוזנר


בפגישתו עם הנשיא, אמר רב אלוף יעלון: אני מקווה שהעסקה תקדם אותנו גם בסוגיית נעדרי סולטן יעקב והחייל הנעדר גיא חבר. היום צפוי הנשיא לחנון חלק מהאסירים המשוחררים. דיווח ב"אל חייאת": מזכ"ל החיזבאללה רוצה עוד אסירים

הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, אמר הבוקר (יום ג') בפגישתו עם נשיא המדינה, משה קצב, כי הוא מקווה שעד סוף השבוע "נממש את זכותנו המוסרית ונחזיר את החיילים ששלחנו למשימה לפני 40 חודשים".

לדברי יעלון, "הדבר מקרב את פתרון תעלומתו של רון ארד. אנחנו גם לא שוכחים את נעדרי סולטן יעקב שנשלחו למשימה לפני 22 שנה, ואת החייל הנעדר גיא חבר. אני מקווה שהדבר מקדם אותנו לפתרון ולהחזרת החיילים הביתה".

סמוך ל-11:00 צפוי הנשיא קצב לקבל לידיו את רשימות האסירים שהתבקש לתת להם חנינה לצורך שיחרורם במסגרת עסקת השבויים ביום חמישי.

מנכ"ל משרד המשפטים, אהרון אברמוביץ', שעמד בראש הצוות שגיבש את רשימות האסירים, יגיע למשכן הנשיא בירושלים, שם ימסור את המסמכים לנשיא.

בתוך כך, הועברו הבוקר 31 אסירים ביטחוניים שאינם פלסטינים, המשתחררים בעסקה ומיועדים להטסה לחו"ל, מבתי הכלא למתקן במרכז הארץ.

371 האסירים הפלסטינים הצפויים להשתחרר יועברו מחר לידי צה"ל. השמות מופיעים באתר האינטרנט של השב"ס, כדי לאפשר הגשת התנגדויות ועתירות לבג"ץ. ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" מיהר להבהיר כי יערער שחרורם של כמה מהאסירים, משום שדם על ידיהם.

את רשימת המשוחררים גיבש משרד המשפטים, בוועדה בהשתתפות שירות הביטחון הכללי. מבין המשוחררים: 371 פלסטינים, לרובם נשארו חודשי מאסר ספורים, ו-31 המוגדרים "ממדינות ערב", בהם ארבעה מחבלים ש"דם על ידיהם". בנוסף, פורסמו שמותיהם של 60 עצירים מנהליים.

בין הארבעה ש"דם על ידיהם" שני אסירים המרצים מאסר עולם בגין הריגת חיילים: עלי חסן יוסף, שהשתתף באירוע ירי בו נהרג חייל צה"ל ושניים נפצעו, וג'וואד אל-קצפי חסין, שהרג שני חיילי צה"ל ואיש צד"ל ופצע שמונה חיילים. עם זאת, אין מדובר בהפרת הקריטריונים לשחרור כפי שאושרו בממשלה, שם נזכר במפורש כי ישוחררו אסירים לבנונים שלקחו חלק בפעילויות נגד חיילי צה"ל בדרום לבנון.

"נסראללה רוצה עוד אסירים"

העיתון הלבנוני "אל חייאת" מדווח הבוקר כי מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, העביר למתווך הגרמני ארסנט אורלאו רשימה של אסירים דרוזים תושבי הגולן בעלי אזרחות ישראלית שאותם הוא מבקש לצרף ברגע האחרון לרשימת המשוחררים.

על פי הדיווח, הנהגת חיזבאללה עסקה אמש בסוגיות הקשורות לעסקת השבויים. אחת הסוגיות היתה העלאת שמות האסירים הסורים מהגולן לאחר שקרובי העצורים הללו קיימו מגעים אינטנסיביים עם השייח' נסראללה בנושא.

Return to Archive