mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 25

איראן: ''עסקת השבויים היא ניצחון גדול''

אי-פי וכתבי מעריב


שר החוץ האיראני, כמאל חארזי, בירך על הסיכומים: ''זה ניצחון לתנועת ההתנגדות וללבנון''. חארזי לא שכח להזכיר את הדיפלומטים האיראנים הנעדרים: ''זה עניין בעל חשיבות עליונה''

''השחרור של 435 האסירים הערבים הוא ניצחון גדול לתנועת ההתנגדות לאזרחי וממשלת לבנון'' - כך אומר היום שר החוץ האיראני, כמאל חארזי. עם זאת, חארזי הדגיש שברצונו לגלות מה עלה בגורל ארבעת הדיפלומטים האיראנים שנעלמו בלבנון. ''הממשלה האיראנית עושה מאמצים כדי להבהיר את מצב הדיפלומטים, הנושא נמצא בחשיבות עליונה לאיראן'', הוא אמר. לפי הסיכום עם חיזבאללה, ביום חמישי ישראל תקבל לידיה את גופותיהם של שלושת החיילים החטופים - עומר סוואעד, בני אברהם ועדי אביטן - ואת האזרח אלחנן טננבאום. בתמורה ישוחררו מבתי הסוהר בישראל 400 אסירים פלשתינים ועשרות אסירים ביטחוניים נוספים.

יתחייבו שלא לעסוק בטרור

בתוך כך אמר היום נשיא המדינה, משה קצב, בריאיון לגלי צה''ל שיהיה מוכן לשלם כל מחיר כדי להביא לשובו של רון ארד, כולל שחרור מחבלים עם דם על הידיים. ''במידה ויהיה מידע על רון ארד שיחשוף אור על הפרשה, אני מוכן לשלם כל מחיר, אני מדגיש - כל מחיר. זה עדיין לא עומד בסתירה לדחייה שיש לכולנו ממי שרוצץ גולגלתה של ילדה על סלע'', אמר הנשיא.

אתמול אמר שר הביטחון, שאול מופז, שלהערכתו, ישראל קרובה היום יותר מאי פעם לקבלת מידע על גורלו של רון ארד. שר הביטחון הביע תמיכה בעסקת השבויים. ''זוהי החלטה קשה מאוד אך לדעתי היא נכונה'', אמר.

מסקר שערך ''מעריב'' עולה שהציבור חצוי בשאלה האם יש לבצע עסקה ללא קבלת מידע על רון ארד: 44% מהנשאלים תומכים בעסקה במתכונתה הנוכחית, לעומת 43% שמתנגדים לה.

החוקר - סגן ראש השב''כ

ביום ביצוע העסקה, ייצאו האסירים לחופשי רק לאחר שיחתמו על הצהרה שבה הם מתחייבים שלא לעסוק בטרור. 36 האסירים הביטחוניים שאינם פלשתינים יוטסו לגרמניה וישוחררו שם.

במקביל יבצע חיזבאללה את חלקו בעסקה: טננבאום ושלושת החיילים החטופים יועברו במינכן לידי נציגי ישראל. אלחנן טננבאום יתקבל באופן צנוע: הוא ייפגש בפרטיות עם בני משפחתו, ומיד לאחר מכן יילקח לחקירה - ככל הנראה במתקן השב''כ. את החקירה ינהל ע', סגן ראש השב''כ, וכפי הנראה היא תימשך כמה ימים. השב''כ יחקור את טננבאום לגבי הרקע לחטיפתו, והמשטרה תבדוק האם יש בה היבטים פליליים. יצוין כי גם בעבר, שבויים שחזרו מן השבי נלקחו לחקירה לפני ששבו הביתה.



Return to Archive