mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 26

''אנו קרובים למידע על רון ארד''

מיתר שליידר, ג'קי חוגי ואילאיל שחר


שר הביטחון: מקווה שנשיג מידע שיוביל גם לשחרורו של רון. השייח' נסראללה הודיע במסיבת עיתונאים: 'חכו ליום חמישי - ותדעו מי מהחטופים חי ומי מת'

''מדינת ישראל קרובה היום יותר מאי פעם לקבלת מידע על גורלו של רון ארד'' - כך אמר שר הביטחון, שאול מופז, בכנס של התאחדות התעשיינים בתל-אביב אתמול. ''אני אומר זאת בזהירות, כי האויב שלנו אכזר והעסקה כנראה תסתיים השבוע - אך תם ולא נשלם''.

שר הביטחון הביע תמיכה בעסקת השבויים. ''זוהי החלטה קשה מאוד אך לדעתי היא נכונה, עוצמת הרגשות המעורבים והחוב המוסרי לבנים ולמשפחותיהם הופכת את ההחלטה לקשה במיוחד'', אמר. ''חובה של המדינה לבניה לא מתכהה כפי שכאב המשפחות לא מתכהה''.

מופז סיפר על לבטיו הקשים במהלך המו''מ.

''לא אחת, שנתי נדדה ופעימות הלב השתנו. זו אחריות כבדה מאוד והחלטה קשה. אני יכול היום להסתכל בעיני המשפחות, גם בעיניה של משפחת ארד, ובעיניו של העם ולומר שמדינת ישראל הפכה כל אבן ועשתה כל מאמץ על מנת להחזיר את נעדריה'', אמר. ''לא הייתי סומך ידי על העסקה לולא חשבתי שהיא הטובה ביותר שנוכל להשיג''.

שר הביטחון הודה לצוות המשא ומתן וסיפר שהאלוף במיל' אילן בירן, שעמד בראש הצוות, קשר לעסקה את רון ארד ''בצורה כזאת שייתכן המשך לעסקה ואני מקווה מאוד שבהמשך נשיג מידע שיוביל גם לשחרורו של רון ארד''.

פרקליטו של מוסטפא דיראני, עו''ד צבי ריש, ביקש אתמול מבית המשפט לשמוע בדחיפות את עדותו של דיראני לפני שישוחרר בעסקת החילופין. כך פורסם בקול ישראל.

דיראני הגיש נגד מדינת ישראל תביעת פיצויים בסך 6 מיליון שקל בטענה שעונה ואף נאנס במהלך חקירתו.

ריש אמר אתמול שהמדינה התחייבה לאפשר גביית עדות מוקדמת של דיראני לפני שישוחרר אך השתהתה בעניין והדבר עלול לפגוע בזכויותיו.

נסראללה: יהיו עוד חטיפות

בתוך כך ממשיך מזכ''ל חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, לשמור על ערפול בנוגע לגורלם של שלושת החיילים החטופים בלבנון - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד.

במסיבת עיתונאים, שנערכה בביירות בעקבות סיכום עסקת חילופי השבויים, נשאל נסראללה אם ייתכן שהחטופים עדיין בחיים. נסראללה לא השיב לשאלה בצורה ישירה, ואמר: ''חכו ליום חמישי ותדעו. נשארו ימים מעטים''.

כשנשאל נסראללה אם חיזבאללה מתכוון לבצע חטיפות נוספות, הוא חייך והשיב: ''כן, יהיו חטיפות נוספות''. לדברי נסראללה, האזרח החטוף, אלחנן טננבאום, ושלושת החיילים - עדי אביטן, עומאר סוואעד ובני אברהם - יועברו לידי ישראל ביום חמישי. עסקת השבויים - פרויקט מיוחד

Return to Archive