mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 25

''חכו ליום חמישי ותדעו מי בחיים''

ג'קי חוגי ואיליאיל שחר


נסראללה במסיבת עיתונאים בביירות: ''חיזבאללה יבצע חטיפות נוספות''. על רון ארד: ''נפעל להשגת התקדמות''. שרון: ''קיבלנו החלטה קשה, אבל נכונה''



מזכ''ל חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, ממשיך לשמור על ערפול בנוגע לגורלם של שלושת החיילים החטופים בלבנון - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד.

במסיבת עיתונאים, שנערכה בביירות בעקבות סיכום עסקת חילופי השבויים, נשאל נסראללה אם ייתכן שהחטופים עדיין בחיים. נסראללה לא השיב לשאלה בצורה ישירה, ואמר: ''חכו ליום חמישי ותדעו. נשארו ימים מעטים''.

כשנשאל נסראללה אם חיזבאללה מתכוון לבצע חטיפות נוספות, הוא חייך והשיב: ''כן, יהיו חטיפות נוספות''. לדברי נסראללה, האזרח החטוף, אלחנן טננבאום, ושלושת החיילים יועברו לידי ישראל ביום חמישי. .

''קונטאר יהיה הנושא המרכזי''

''השלב השני בעסקת חילופי השבויים יהיה גדול ורציני יותר'', הוסיף מזכ''ל חיזבאללה. בנוגע לגורל הנווט השבוי רון ארד אמר מזכ''ל חיזבאללה: ''כל איתות חיובי בעניין ארד יפתח את הדלת לשחרור אסירים ערבים ופלשתינים נוספים, לרבות מקרים קשים.

''אנו מתחייבים לפעול ביעילות וברצינות כדי להשיג התקדמות בעניין המסובך והקשה הזה. בשלב השני של המשא ומתן יוקמו ועדות משותפות שתפקידן יהיה לברר מה עלה בגורל ארד ובגורל ארבעת הדיפלומטים האיראנים שנחטפו בלבנון ב-1982''.

לגבי שחרור המחבל סמיר קונטאר אמר נסראללה: ''למען הסוגייה שלו, לא נדבר יותר מדי ולא נקדים את המאוחר. חיזבאללה מחויב לעניינו. סמיר קונטאר יהיה הנושא המרכזי של חיזבאללה בשבועות הקרובים''.



טננבאום יתקבל בטקס פרטי

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר בישיבת הממשלה הבוקר: ''מדינת ישראל הוכיחה שוב כי היא פועלת לפי הערך החשוב של השבת בניה לביתם. ההחלטה היתה החלטה לא קלה, ומעטות הפעמים בהן ממשלה מתמודדת עם התלבטויות ערכיות ומוסריות כמו אלו. קיבלנו את ההחלטה הנכונה, המוסרית והאחראית''.

לדברי שרון, בהסדר עם חיזבאללה נקבע מנגנון, שבו ישתתפו כל הגופים הרלוונטיים, ''עד לגילוי גורלו של רן ארד והשבתו הביתה''. ראש הממשלה הוסיף: ''אני רוצה להדגיש שהרוצח של בני משפחת הרן והשוטר אליהו אזולאי לא ישוחרר עד שישראל תקבל מידע מוחשי, מוכח וברור על גורלו של רון ארד''.

435 אסירים ישוחררו

לפי הסיכום עם חיזבאללה, ישראל תקבל את טננבאום וגופות שלושת החיילים בתמורה לשחרור 435 אסירים, בהם מוסטפה דיראני והשייח' עובייד. בנוסף, ישראל תעביר לחיזבאללה גופות של 59 לבנונים, שנהרגו בקרבות עם ישראל, ו-29 גופות של נעדרים לבנונים. ישראל תמסור גם מפות של שדות המוקשים בדרום לבנון ובמערב בקעת לבנון.

ביום ביצוע העסקה יוטסו טננבאום וגופות החיילים לשדה תעופה בגרמניה. במקביל, יועברו לגרמניה האסירים שישראל תשחרר. חילופי השבויים ייערכו במקום. החיילים יתקבלו בארץ בטקס צבאי מלא. טננבאום יתקבל בטקס פרטי וצנוע, הגישה אליו תוגבל והוא יועבר כנראה לחקירת גורמי הביטחון.

Return to Archive