mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 25

ההישג הגדול של נסראללה

ג'קי חוגי


שהו קרה לחסן נסראללה בד מרך לחגיגות הניצחון שלו, שילוו החל מהשבוע את עסקת השבויים. הוא חישק את עצמו, ואחר-כך התגמש. נסראללה, האיש שאינו טועה לעולם, אף פעם לא משקר ואינו יודע ותרנות מהי, הבטיח באחד מנאומיו חוצבי הלהבות שנשא בעת האחרונה כי הוא מציב את סמיר קונטאר בראש רשימת המשוחררים שלו. והנה קונטאר, כל עוד לא יוחלט אחרת, ייחזה גם בעסקה הזו מאחורי הסורגים.

מה שקרה בימים האחרונים בין ישראל לחיזבאללה, מן הראוי שיתקבע היטב בתודעה: ישראל, בתפקיד הענק החבול שנדחק אל הקיר, עשתה שריר לנסראללה - ויכלה לו. היא הצליחה לקשור את גורלו של קונטאר למידע מוצק על רון ארד. בהיסטוריה של העימות בין צה"ל לחיזבאללה, מדובר בתקדים. גם את נסראללה אפשר לכופף.

הלקח השני הוא מוסרי. לוחם חופש, החותר להשיג את מטרתו באמצעות הטחת ראשה של פעוטה לסלעים עד מוות, סופו שיידחק לסוף הזכאים לחמלה. 25 שנה אחרי טבח נהריה, ובעודו כלוא בידיה, גורפת ישראל רווח פוליטי מסמיר קונטאר. מרוצח נשכח שאיש לא התעניין שנים בגורלו, אפילו לא נסראללה, שודרג קונטאר והפך לקלף יקר-ערך בפרשת רון ארד. לא דיראני, לא עובייד. קונטאר.

שלא יובן לרגע כי אשף המיקרופון והרטוריקה מביירות ספג מפלה. נסראללה גרף הישג נאה ביותר, מן הסוג שקל מאוד לשווק. מאות אסירים פלשתינים, לבנונים, ירדנים וסורים יחזרו בימים הקרובים אל משפחותיהם הודות לשני מבצעי חטיפה מוצלחים של לוחמי חיזבאללה. התמונות יצטלמו נהדר, וכך גם מצעד הגאווה של נסראללה וחבורתו.

מבחינתם מדובר בהישג הגדול ביותר מאז נסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000. אז הם שחררו את האדמות, עכשיו שחררו את האסירים. נסראללה יבצר את דימויו כמנהיג אזורי, וכמי שחילץ עוד הישג היסטורי מישראל, היכן שמדינות ערביות נכשלו.

גם בסיבוב הזה, הצמיד חיזבאללה לישראל אקדח לרקה, וניצח. העולם ראה ושוב הבין, כי הישראלים מבינים רק כוח.



Return to Archive