mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 25

נסראללה הבטיח: "קונטאר ישוחרר עד 22 באפריל"

עמית כהן, ג'קי חוגי ואייל טל


המחבל שביצע את הטבח בנהריה ב-1979 מעולם לא התחרט * סמדר הרן שאיבדה את משפחתה בפיגוע: לא אגיב כל עוד לא ברור מה קורה איתו

למרות איומי החיזבאללה לטרפד את הסכם חילופי השבויים, המחבל סמיר קונטאר שביצע את הטבח בנהריה ב-1979, לא ישוחרר השבוע. אבל לפי נסראללה, לפחות, אין לו סיבה לדאוג. מזכ"ל החיזבאללה נפגש בימים אלה עם משפחתו של המחבל, והבטיח להם: הוא ישוחרר עד 22 באפריל. קונטאר, בן 42, הוא האסיר הלבנוני הוותיק ביותר הכלוא בישראל. באפריל 1979 הוא חדר לנהריה עם שניים מחבריו מ"חזית השחרור הפלשתינית", ורצח את השוטר אליהו שחר ז"ל. לאחר מכן השתלטה החולייה על בית משפחת הרן, גרמה למותה של אחת הילדות, וחטפה את האב דני ז"ל ואת בתו השנייה. במרדף נהרגו האב והבת.

אחד מחבריו של קונטאר שוחרר בעיסקת ג'יבריל וחבר נוסף נהרג. אבל קונטאר נתפס חי ונידון ל-542 שנות מאסר, לאחר שהורשע בין היתר בריצוץ גולגולתה של הילדה שחטף. "קונטאר היה הדומיננטי מהם והאמין שישוחרר בעיסקת שבויים אחרי כמה שנים", נזכר הסניגור סלימאן סלימאן מחיפה. "לאורך המשפט הוא היה אדיש לגורלו, לא גילה עניין ולא הביע חרטה. אינני מאמין שאי-פעם הוא יביע חרטה בכלל", הוא מוסיף.

משאלתו תתגשם

למרות שאפילו לא הביע חרטה, צפוייה בקרוב משאלתו של קונטאר להתגשם. השלמת עיסקת חילופי השבויים התאפשרה בעקבות חלוקתה לשני חלקים: החלק הראשון יתבצע בימים הקרובים, והחלק השני ייערך בעוד שלושה חודשים, ובמהלכו ישוחרר קונטאר. במהלך תקופה זו, לפי ההסכם, יתקיימו מאמצים משותפים, כדי לספק פרטים חד-משמעיים על גורלו של רון ארד. "אני מנסה להבין מה קורה בעניינו של סמיר קונטאר דרך אמצעי התקשורת, אבל מאחר שהדברים אינם ברורים בשלב הזה, אני לא אתייחס לנושא. אולי בהמשך", אמרה אמש סמדר הרן, שאיבדה את בעלה ובנותיה בפיגוע.



Return to Archive