mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 25

שרון: פתרון תעלומת רון ארד קרוב מתמיד

בן כספית


''קיימת היום תקווה שלא היתה אף פעם'', אמר שרון ל''מעריב''. ''אני רוצה כבר לגמור את העניין הזה''

פתרון תעלומת גורלו של הנווט השבוי רון ארד קרוב מתמיד - כך אמר אתמול ל''מעריב'' ראש הממשלה, אריאל שרון.

''אני פועל מול האיראנים ואני מקווה שהפתרון קרוב. אנחנו קרובים מאי-פעם'', אמר ראש הממשלה. ''קיימת היום תקווה שלא היתה קיימת אף פעם''. שרון הוסיף: ''אני רוצה לגמור כבר את העניין הזה''.

כמה גורמים ממלכתיים רמזו אתמול שהתעלומה בדבר גורלו של ארד עומדת בפני פתרון. גם המתווך הגרמני עם חיזבאללה, ארנסט אורלאו, הצהיר על כך בראיון לערוץ 2. ''תנו לי שלושה חודשים ואפתור את זה'', אמר אורלאו.

מאז אישור עסקת השבויים בממשלה, בנובמבר 2003, מתמקד המאמץ הבינלאומי בנסיון לברר מה עלה בגורלו של ארד. הקמפיין הציבורי, שנערך לפני ואחרי אישור העסקה, ומחאת משפחת ארד הפיח אנרגיות בכל העוסקים במלאכה. גם חיזבאללה הוכיח רצון טוב, שעדיין לא תורגם להוכחות בשטח.

עסקת השבויים מורכבת משני חלקים. החלק הראשון כולל את העברתם לישראל של האזרח החטוף, אלחנן טננבאום, וגופות שלושת החיילים החטופים - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סועאד. בתמורה, תשחרר ישראל 435 אסירים ביטחוניים.

השלב השני תלוי במידע על רון ארד. אם לא תחול תקלה של הרגע האחרון, בתאריך שייקבע מראש תעביר איראן את המידע בדבר הנווט השבוי ללבנון. משם יעבור המידע לגרמנים, והתעלומה תיפתר. בתמורה, תשחרר ישראל את המחבל סמיר קונטאר, רוצחה של משפחת הרן. לפי ההערכה, בידי הגרמנים יש הבנה איראנית מרומזת ללכת בכיוון הזה.

Return to Archive