mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 24

שטייניץ: העסקה פסולה מוסרית

אריק בנדר ושירות מעריב


תגובות מעורבות לעסקת השבויים במערכת הפוליטית. רן כהן: מברך מכל הלב. יורי שטרן: זה טירוף

''יש להצטער על העסקה עם חיזבאללה, זו עסקה פסולה מוסרית'' - כך אומר היום יו''ר ועדת החוץ והביטחון, ח''כ יובל שטייניץ (ליכוד), בתגובה לעסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה. ''אין בה תועלת והיא יוצרת תקדים מסוכן של שחרור מאות מחבלים תמורת אזרח. זאת, עוד לפני שמתייחסים לנסיבות החמורות של נפילתו של טננבאום בשבי'', הוסיף.

המערכת הפוליטית סוערת סביב השלמתה של העסקה. בניגוד לשטייניץ, הביע ח''כ רן כהן (מרצ) את תמיכתו בסיכומים שהושגו. ''גם כאשר המחיר שאותו ישראל משלמת הוא כבד ביותר, סיום מסכת היסורים של המשפחות הופך אותה למוצדקת ועל כן אני מברך עליה בכל הלב'', אמר כהן. ''אני מקווה שהעסקה תפתח צוהר של תקווה לחזרת הנווט השבוי רון ארד''.

שר הרווחה, זבולון אורלב (מפד''ל), הצביע נגד העסקה בישיבת הממשלה, שדנה בה בראשית נובמבר. הערב אמר: ''אני עומד מאחורי החלטת הממשלה''.

ח''כ יורי שטרן (האיחוד הלאומי) מתנגד נחרצות לעסקה. ''מדובר במעשה טירוף שמנוגד לכל עקרונות המלחמה בטרור'', אמר שטרן. ''העסקה עלולה לחזק את חיזבאללה ולעודד חטיפות נוספות של אזרחים ישראלים''.

ח''כ אחמד טיבי (חד''ש-תע''ל), קרא לכלול בעסקה שחרור של ערבים ישראלים. טיבי פנה במברק בהול לראש הממשלה ולשר הביטחון וביקש לכלול בעסקת השבויים גם ערבים-ישראלים. ''אי הכללת האסירים הערבים-ישראלים בעסקה מהווה מסר שלילי כלפי המיעוט הערבי, והחמצת הזדמנות שתגרום לאכזבה רבה בקרב הציבור הערבי בישראל'', הסביר.



Return to Archive