mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 24

האם קונטאר ישוחרר תמורת מידע על ארד?

שירות מעריב ואיתמר ענברי


ערוץ 2 דיווח הערב על אפשרות לחלק שני של עסקת השבויים: שחרור רוצח משפחת הרן תמורת מידע על גורל הנווט הנעדר. נסראללה למשפחת קונטאר: הוא ישוחרר ב-22 באפריל. המתווך הגרמני: ''אל תלחצו אותי, תוך חודשיים שלושה הכל ייגמר''

האם לצד עסקת השבויים שפורסמה היום, גיבשו ישראל וחיזבאללה הבנות שלפיהן ישוחרר בעוד חודשיים רוצח משפחת ארן, סמיר קונטאר, בתמורה למידע על הנווט הנעדר רון ארד?

השאלה התעוררה בעקבות דברים שאמר מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ודיווחים בתקשורת הישראלית. נסראללה מסר למשפחתו של קונטאר שהוא ישוחרר ב-22 באפריל. גם שר התרבות הלבנוני, רזי אל אורייזי, אמר שקונטאר ישוחרר בתוך חודשים ספורים.

דיווח של פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' מחזק את ההשערה בדבר חלק נוסף בעסקת השבויים. הפרשן אמר הערב שהיו שני מהלכים דרמטיים בעניין רון ארד: האחד לפני חודשיים, והשני בימים האחרונים. ''הטרגדיה של רון ארד תבוא לידי סיום בחלק השני של העסקה'', הוסיף.

גם המתווך הגרמני, ארנסט אורלאו, שלח רמז עבה כשנשאל על שחרור קונטאר. ''אל תלחצו אותי לפינה, תוך חודשיים שלושה הכל ייגמר'', אמר. לפי דיווחים נוספים הייתה איראן מעורבת בחלק השני של העסקה. ''לאיראן היה תפקיד מסייע בשיחות'', נאמר בהודעה שפרסמה ממשלת גרמניה.

בעסקת השבויים סוכם שישראל וחיזבאללה יקימו, בתיווך גרמני, מנגנון שיברר מה עלה בגורלם של ארד והדיפלומטים האירנים שנעלמו בלבנון. בישראל הבהירו הערב ששחרור קונטאר מותנה בקבלת מידע אמין בנושא רון ארד.

Return to Archive