mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2004
ינואר 24

''הם כנראה כבר לא יחזרו בחיים''

יוני הרש ומיתר שליידר


אבי אביטן, אחיו של עדי, הגיב על השלמת עסקת השבויים. אביו של בני אברהם: אין הקלה - רק כאב

משפחות הנעדרים הישראלים קיבלו הערב בכאב את הידיעה על סיכום עסקת החילופים בין ישראל לחיזבאללה.

''ככל הנראה הם לא יחזרו בחיים'', אמר הערב אבי אביטן, אחיו של החייל עדי אביטן, שנפל בידי החיזבאללה באוקטובר 2000 יחד עם עם עומאר סוואעד ובני אברהם, בגזרת הר-דב.

''שלוש שנים שאנחנו מחכים ליום הזה אבל עד שהם לא נמצאים כאן - הכל יכול לקרות. קשה להגיד שזו הקלה, בכל זאת זה רגע מאד קשה עבורנו''.

יעקב אביטן, אביו של עדי, אמר למעריב אונליין: ''עד שלא הכל סגור - זה לא גמור, לכן אני לא יוצא בפרץ רגשות''. קיבלנו את הידיעה על מסיבת העיתונאים מגורמים בצה''ל''.

''הלב נחמץ''

חיים אברהם, אביו של החייל החטוף בני אברהם אמר הערב: ''הכאב שלנו נמשך ואין לנו הקלה היום''. ''ניסינו לברר האם יש מידע על מה עלה בגורל הבנים - האם הם חיים או לא. עד לרגע זה נאמר לנו במפורש שהחיזבאללה לא העביר מידע על מה עלה בגורל בנינו. אנחנו בתקווה שבני בחיים''.

אברהם, שקיבל שיחות טלפון משר הביטחון, שאול מופז, והרמטכ''ל, משה (בוגי) יעלון, הוסיף: ''הלב נחמץ ששנים רבות משפחות השבויים סבלו סבל נורא כזה. הימים האלה של מתח שעוד לפנינו, בין תקווה לייאוש. אני מאחל לכל משפחות השבויים שבניהם ישובו''.

אפרת אברהם, אחותו של בני אמרה ל''מעריב אונליין'': ''אנחנו לא יודעים כלום. אף אחד לא דיבר איתנו, אנחנו כולנו במתח. זה גורם מתח לקבל סוף סוף מידע על אחיך אחרי 3 וחצי שנים. אנחנו יושבים בבית ומחכים''.

מוחמד סוועאד, דודו של עומאר סוועאד: ''חיכינו הרבה זמן וכעת, כשקיבלנו את ההודעה, הוקל לנו. אנחנו מקווים שכולם בחיים, ויחזרו לארץ על הרגליים, נושמים ובריאים''.

עורך דינה של משפחת טננבאום גם פרסם הודעה קצרה: ''אנו מצפים להתפחויות בעניין העסקה'', נאמר בהודעה.

''שמועות מרושעות ורכילות הזויה''

אורי טננבאום, בנו של האזרח השבוי אלחנן טננבאום, הגיב הערב לדבריו של ח''כ יובל שטייניץ (ליכוד), שכינה את עסקת השבויים ''פסולה מוסרית''.

טננבאום אמר בערוץ 1: ''ערב שחרורו של אל''מ במילואים, שהקריב את דמו למען המדינה ונלחם עדיין על חייו, ח''כ שטייניץ מוצא לנכון להפריח אל חלל האוויר אמירות שמבוססות על שמועות מרושעות ורכילות הזויה'' טננבאום הוסיף: ''על ח''כ שטייניץ להיזהר בלשונו בטרם ישמיץ אדם שאת תרומתו אין הוא מכיר''.

''כל שנותר הוא להביט מהצד על העסקה''

משפחתו של הנווט השבוי, רון ארד, פרסמה הערב הודעה מטעמה. ''איננו יודעים אם העסקה כוללת מידע חדש אודות גורלו של רון ארד'', נכתב בהודעה, ''עשינו ואמרנו את כל שיש לומר ולעשות. כעת כל שנותר לנו הוא לעמוד ולהביט מהצד על העסקה המתגבשת''.

Return to Archive