mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
נובמבר 82

''ישראל הציעה: עזאם תמורת קונטאר''

אתר מחלקה ראשונה


שליח אמריקני הציג למובארק הצעה מישראל: שחרר את עזאם עזאם בתמורה לשחרור סמיר קונטאר במסגרת עסקת השבויים. מובארק סירב

מצרים דחתה בקשה של ישראל לשחרר את עזאם עזאם, בתמורה להכללתו של המחבל סמיר קונטאר בעסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה - כך מדווח העיתון ''אל-קודס אל-ערבי''.

לפי הדיווח, לפני עשרה ימים שיגרה ארצות-הברית שליח בכיר למצרים. השליח נפגש עם הנשיא חוסני מובארק והציג בפניו את פרטי ההצעה הישראלית. הוא הבהיר למובארק את החשיבות שרואה הממשל האמריקני בהוצאת עסקת השבויים לפועל.

מובארק ביקש מהשליח כמה ימים כדי לעיין בהצעה, אולם בסופו של דבר הודיע שהוא מסרב לה. לדברי מובארק, הוא נמנע מלהתערב בפסקי הדין של בתי המשפט במצרים. עם זאת, המתווך הגרמני, ארנסט אורלאוו, הבטיח לגורמים בישראל ליצור קשר עם הנשיא מובארק, כדי לשכנע אותו להסכים להצעה.

ביקורת בפרלמנט

לאחרונה היו כמה ניסיונות לכלול את עזאם עזאם, במסגרת עסקת חילופי השבויים. ראש המוסד, מאיר דגן, פנה בנושא לראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן.

השבוע מתחו חברי הפרלמנט המצרי ביקורת על הצעה ישראלית לשחרר את עזאם, בתמורה לשחרור 50 אסירים מצרים שכלואים בישראל. הם קראו לממשלת מצרים להגיש דוח מפורט על ההאשמות העומדות כנגד האסירים ולפעול לשחרורם באופן מיידי. לדבריהם, ויתור ישראל על האסירים המצרים מהווה ראייה לכך שאין כל צידוק להחזקתם.

Return to Archive