mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
נובמבר 71

''תנאי העסקה - לא מקובלים''

שירות מעריב


''אל-מוסתקבל'': נסראללה הודיע שהוא מסרב לבצע עסקת חילופי שבויים שאינה כוללת את המחבל סמיר קונטאר. אמר שהוא מוכן לתת הזדמנות נוספת למו''מ

מזכ''ל חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, הודיע שהוא דוחה את תנאי ישראל לביצוע עסקת השבויים. זאת, בגלל סירוב ישראל לשחרר את המחבל סמיר קונטאר - כך מדווח הבוקר העיתון הלבנוני ''אל-מוסתקבל''.

לפי הדיווח, נסראללה אמר למתווך הגרמני שהוא מסרב באופן מוחלט לתנאים הישראלים לביצוע עיסקת השבויים, שאינה כוללת את קונטאר. עם זאת, מקורות המקורבים למשא ומתן אומרים שגם אם ישראל לא תחזור בה מהחלטתה, אין זה אומר שהעסקה נכשלה לגמרי. נסראללה אמר למתווך הגרמני שהוא מוכן לתת הזדמנות נוספת לשיחות, אך לא לזמן רב.

במקביל, מדווח העיתון הלבנוני ''א-ספיר'' שהמתווך הגרמני סיים סבב שיחות בבירות עם חיזבאללה. בימים הקרובים יחזור המתווך לגרמניה כדי להפגש עם צוות המו''מ הישראלי, בראשות אילן בירן.

פתרונות יצירתיים

גורם בפמליית ראש הממשלה אריאל שרון, שיוצאת היום לרומא, אמר לגלי צה''ל שדברי נסראללה עדיין לא הגיעו לישראל במסר ישיר. כשנשאל אם ישוחרר קונטאר אמר הגורם: ''לא ולא. הממשלה לא תשוב לדון בזה''. עם זאת, הגורם ציין שבישראל מחפשים דרכים יצירתיות לפתור את המשבר.

אחת ההצעות לפתרון המשבר הנוכחי עוסקת באפשרות לקצוב את עונשו של קונטאר, באופן שיאפשר לו להתשחרר בעוד כמה שנים. אפשרות נוספת היא לחלץ מנסראללה ויתור נוסף בפרשה חיצונית לעסקת חילופי השבויים, כמו פרשת נעדרי סולטן יעקב. גם קצה חוט, שיביא נסראללה בכל הקשור לנווט השבוי רון ארד, יאפשר לישראל לשחרר את קונטאר.

אפרת אברהם, אחותו של החייל החטוף בני אברהם, אמרה לגלי צה''ל: ''זה עיתון מאוד פרו-חיזבאללה והם אוהבים לשתול בו מדי פעם ידיעות. אני רוצה לשמוע מה גורמים בישראל אומרים ואם יש דברים בגו. אני לא מתיימרת לנתח את הדעות של נסראללה''.



Return to Archive