mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
נובמבר 01

חשש: עסקת השבויים תתפוצץ ברגע האחרון

בן כספית ואילאיל שחר


חיזבאללה לא חזר מהדרישה לשחרר את המחבל סמיר קונטאר. בישראל מבהירים: שחרור רוצח משפחת הרן לא עומד על הפרק. שרון ומופז סיכמו: יותר פעולות נגד חיזבאללה

עסקת השבויים אושרה אתמול בממשלה, אך דרישתו של מזכ''ל חיזבאללה שייח' חסאן נסראללה לשחרר את מבצע הטבח בנהריה עשויה לפוצץ אותה ברגע האחרון.

ישראל עומדת על כך שהמחבל סמיר קונטאר יישאר בכלא. ראש הממשלה אריאל שרון הנחה את צוות המשא ומתן שלא לדון בשחרורו של המחבל הלבנוני, שרצח בשנת 1979 את שלושת בני משפחת הרן ואת השוטר אליהו שחר ז''ל.

''לא נקבל את התביעה של נסראללה ולא ניכנס למשא ומתן על שיחרור קונטאר'', אמר אתמול שרון. שר החוץ סילבן שלום אמר גם הוא שישראל אינה מתכוונת לשחרר את קונטאר.

שלשום בערב אמר נסראללה שלא יבצע את עסקת השבויים אם קונטאר לא ישוחרר. ''סמיר קונטאר נמצא במקום הראשון ברשימת האסירים הלבנונים'', אמר מזכ''ל חיזבאללה. אררגון חיזבאללה עדיין לא הגיב רשמית על החלטת הממשלה.

ראש צוות המו''מ הישראל, אילן בירן, העריך בישיבת הממשלה אתמול שסירוב ישראל לשחרר את קונטאר יגרום לכך שחיזבאללה יסרב להוציא את עסקת השבויים אל הפועל.

אופציית החטיפות

במקביל, ראש הממשלה ושר הביטחון שאול מופז סיכמו על מדיניות חדשה בכל הקשור במאמץ הישראלי להשיג מידע על רון ארד.

במסגרת המדיניות, יתבצעו פעולות יזומות והתקפיות, שמטרתן להפעיל לחץ על איראן כדי להשיג מידע בעניינו של הנווט השבוי.

במהלך ישיבת הממשלה אתמול, אמר מופז שבזמן שכיהן כרמטכ''ל ביקש לבצע פעולה שהיתה אמורה להביא מידע על רון ארד, אך הממשלה לא אישרה את ביצועה.

כעת סיכם מופז עם שרון על שינוי מדיניות והגברת ההעזה בכל הקשור לפעילות מבצעית ישראלית בארץ ובחו''ל.

מקורבים לשר הביטחון גם על מדיניות שתכלול גם חטיפות של קלפי מיקוח חדשים ועל הפעלת מנוף של לחץ בינלאומי כבד, בסיוע אמריקני, על איראן.

Return to Archive