mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
נובמבר 9

משפחת ארד: לפתוח בחקירה נגד דיראני

שירות מעריב


בניסיון אחרון לעצור את עסקת השבויים דורשת המשפחה חקירה פלילית נגד שובהו של רון

בני משפחת ארד פנו היום ליועץ משפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ולראש אגף החקירות במשטרה, בדרישה לפתוח בהליכים פליליים נגד מוסטפא דיראני - כך דווח בגלי צה''ל. משפחת ארד מבקשת שדיראני ייחקר בחשד להתעללות ברון ארד ובמוסטפא עבאס, איש צד''ל לשעבר שגר היום בנהריה.

לפני כחודש וחצי הגישה המשפחה לבית המשפט המחוזי תביעת נזיקין נגד דיראני, על סך 100 מיליון שקלים. בתביעה טענו בני המשפחה שדיראני אחראי לנזקים שנגרמו לרון ארד בזמן שהחזיק בו, ולנזקים שנגרמו למשפחה בעקבות החטיפה. לאחר הדיון אמרו בני משפחת ארד שלמרות שלא ניתן לאמוד את חייו של רון בכסף, התביעה האזרחית היא הדרך היחידה שנותרה למשפחה להיאבק נגד דיראני.

בני המשפחה עושים מאמצים של הרגע האחרון כדי למנוע את אישור עסקת חילופי השבויים בממשלה היום. בראיון לקול ישראל אמרה תמי ארד: ''אני מרגישה שמחר מתחיל מסע ההלוויה של רון. אני מניחה שכל אחד צריך לעשות את חשבון הנפש שלו ולחיות מחר עם המצפון שלו.

''לצערי, למרביתם [של השרים] יש שיקולים אחרים, שלא נוגעים לענייני ערכים ומצפון, יש גם שיקולים פוליטיים. לצערי עברתי את גיל התמימות''.

בראיון סיפרה ארד על פגישת המשפחה עם ראש הממשלה, אריאל שרון, ביום חמישי בערב: ''הרגשתי שאני יושבת ומדברת לעצמי. הוא משוכנע שצריך לסגור את העסקה הזאת ואני משוכנעת שאפשר היה לעשות אותה אחרת'.

''אני שבעתי הבטחות ודיבורים 17 שנים. קשה לי להאמין שהוא יעשה הכל כדי להחזיר את רון''.

כשנשאלה אם היא כועסת על ראש הממשלה ועל השרים התומכים בעסקה ענתה: ''לא מדובר בכעס, מדובר בחיים של רון. אני האחרונה שרוצה שטננבאום לא יחזור הביתה והאחרונה שרוצה שלא יחזירו את החיילים הביתה''.

דרכים אחרות

יובל ארד, בתו של רון, סיפרה בגלי צה''ל על הפגישה עם אריאל שרון: ''היה מאוד מתסכל לנסות להעביר את המסר ששחרורו של דיראני בעצם קובר את אבא, מהסיבה הפשוטה שאם אבא שלי עוד בחיים, לשוביו לא יהיה עוד אינטרס להחזיק אותו בחיים.

''בפגישה הראשונה ראש הממשלה נתן לנו להבין שתהיה עסקה, בפגישה השניה הוא כבר היה מאוד תקיף והסביר לנו שאחרי סגירת העסקה יוכלו לחפש דרכים אחרות להביא את אבא''.



Return to Archive