mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
נובמבר 9

המשפחות: לא נירגע עד שנקבל את הבנים

אורי גליקמן ושירות מעריב


אביו של עדי אביטן: מקווים שנוכל לראות את בנינו בארץ. אביו של בני אברהם: אני עדיין לא שווה נפש

במשפחותיהם של שלושת החיילים החטופים קיבלו בשמחה מאופקת את החלטת הממשלה לאשר את עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה.

חיים אברהם, אביו של החייל החטוף בני אברהם, אמר ל''מעריב אונליין'': ''עד שאני לא אראה את הנוסח המלא של ההחלטה אני לא אהיה שווה נפש, מכיוון שיכול להיות מצב שאמנם העסקה התקבלה, אבל בתנאים שלעולם לא יוכלו להתבצע. לדוגמה, אם הוסכם שלא ישוחררו אסירים עם דם על הידיים, אין שום סיכוי שנסראללה יסכים לזה''.

בראיון לקול ישראל אמר אברהם: ''לא חשבתי שיקרה משהו אחר, ידעתי שהעסקה תאושר. הממשלה אישרה את העסקה אך היא התנתה אותה והתניה זו היא בעייתית, ואני מוטרד ממנה. אני מחכה לרגע שאני אקבל את בני בחזרה הביתה. אנחנו לא יודעים איך נקבל אותו, אנחנו לא יודעים מה עלה בגורלו.

''אחרי שלוש שנים נוראיות שלא ראינו את הבנים שלנו, מגיע לנו שסוף-סוף נקבל אותם בחזרה. אני חושב שראש הממשלה הנהיג את העניין... כמו שעד היום הוא מנהיג בעל שיעור קומה. תבוא עליו ברכה, ושבו בנים לגבולם''.

יעקב אביטן, אביו של החייל החטוף עדי אביטן, אמר לערוץ 1: ''מה שחשוב היא ההחלטה שהתקבלה. זה צורם לי שהיו שרים שאמרו שיש להשאיר את הבנים בלבנון. זה צורם וזה כואב. אני רוצה לשלוח את תודתי לראש הממשלה שעמד על כך שהעסקה תאושר.

''צר לנו על אותם שרים שהחליטו להשאיר את בנינו מעבר לגבול, אך אנו מקווים שזו התחלת הסוף ונוכל לראות את בנינו בארץ''.

ציפורה אביטן, אמו של עדי, אמרה: ''אני מאוד מאוד מתרגשת. אני שמחה שתמכו בעסקה. אני לא יודעת שהוא (עדי) אינו בן החיים. אני אדע זאת ברגע שהוא יגיע לכאן. אני לא אגיד כלום לאלה שהתנגדו. העיקר שהעסקה התבצעה, העיקר שהבן שלי יגיע לכאן. אני מאחלת למשפחת ארד שבפעם הבאה רון ארד יהיה כאן''.

קאסם סוואעד, אביו של עומר סוואעד, אמר לקול ישראל: ''היום עבר עלינו קשה אני רוצה להגיד לראש הממשלה תודה על ההחלטה שלו. אני מודה גם לשרים הצביעו בעד העסקה וגם לאלה שהצביעו נגד. עד שהעסקה לא תיגמר ונקבל את הבנים שלנו אנחנו לא נירגע. יש חששות עדיין''.

דודו ארד, אחיו של הנווט השבוי רון ארד, אמר: ''אין לי תגובה. אין לי מה להגיד''. בתשובה לשאלה אם הוא מרגיש שהפקירו את רון, הוא אמר: ''תציגו את השאלה הזאת לממשלה. אני רוצה בדיוק כמוכם שרון ארד יחזור''.

''עסקה בלתי מוסרית''

עו''ד אליעד שרגא, שמייצג את בני משפחת ארד, אמר לגלי צה''ל: ''אין לי ספק שקרו הרבה דברים בתקופה האחרונה ושדעת הקהל סבורה שזו עסקה בלתי מוסרית. עסקאות לא מוסריות טובות אולי לזמן הקצר, אך גרועות לטווח הארוך. לכן, לא הופתענו, אך אנו עדיין מאוד מעודדים מהתמיכה הציבורית ועדיין נעשה הכל כדי להחזיר את רון ארד מהצינוק האיראני הביתה''.

יו''ר העמותה למען רון ארד, יוסי הררי, אמר ל''מעריב אונליין'': ''זאת החלטה אומללה שהתקבלה ברוב דחוק. במקום ראש הממשלה אני הייתי מושך את הצעת ההחלטה. אני לא רואה בזה סוף, ואני מצטער שאני צריך לסמוך על נסראללה שישבש את ההליכים, כי הוא עוד לא גמר לשחק עם ממשלת ישראל.

''משפחת ארד בהלם, כי יותר מדי שרים הבטיחו להם עמדה אחרת. 60% משרי הממשלה הבטיחו לא לתמוך בעסקה''.

Return to Archive