mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
נובמבר 6

משפחות החטופים במסע שכנוע

מיתר שליידר שירות מעריב


המשפחות נפגשות עם שרים בממשלה במטרה לשכנעם לתמוך בעסקה. אביו של עדי אביטן: ''חשוב שייראו אותנו''. שרון ייפגש עם המשפחות אחה''צ

משפחות החיילים החטופים - עדי אביטן, בני אברהם ועומאר סועאד -ומשפחתו של האזרח החטוף אלחנן טננבאום נפגשות במהלך היום עם שרי הממשלה, במטרה להפעיל עליהם לחץ לתמוך בעסקת השבויים המתגבשת.

''חשוב שהם יראו את המשפחות, ויהיו בטוחים במה שהם עושים, כי זה להיות או לא להיות'', אמר יעקב אביטן, אביו של עדי אביטן.

משפחת אביטן נפגשה היום עם שר הבריאות דני נוה. נוה עדיין לא החליט כיצד יצביע כאשר עסקת השבויים תובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

''זו לא רק שאלה ברמה המוסרית התיאורטית, למרות שגם זה היבט חשוב'', אמר נווה. ''זו שאלה והכרעה שנוגעת לחיים של האנשים האלה, וגם לחיים של משפחת ארד. לכן ההחלטה היא קשה''.

''זאת ההחלטה הפוליטית הקשה בחיי. אני אמשיך ואחשוב על הסוגיה במהלך סוף השבוע ומאמין שלקראת יום ראשון אהיה מגובש בהחלטתי''. בהמשך היום ייפגש שר הבריאות עם משפחת ארד.

איל אביטן, אחיו של עדי, אמר לאחר הפגישה עם נוה: ''המדינה מחוייבת להחזיר את שלושת החיילים החטופים. הם יצאו למשימה בשליחות המדינה ועכשיו צריך להחזירם''.

אחר הצהריים ייפגש ראש הממשלה אריאל שרון עם משפחות ארבעת החטופים ועם משפחתו של הנווט השבוי רון ארד.

עדיין אין רוב

בשלב זה עדיין לא ברור האם יש בממשלה רוב לאישור עסקת השבויים עם חיזבאללה.

מבדיקת ''מעריב'' מתברר שמלבד ראש הממשלה, תומכים בה ארבע שרים בלבד: סילבן שלום, אהוד אולמרט, יהודית נאות וגדעון עזרא.

שמונה שרים מתנגדים לעסקה: זבולון אורלב, אפי איתם, יוסף לפיד, יוסי פריצקי, מודי זנדברג, עוזי לנדאו, צחי הנגבי ובני אלון.

שמונה שרים עדיין לא קבעו את עמדתם: שאול מופז, ציפי ליבני, נתן שרנסקי, לימור ליבנת, דני נוה, אביגדור ליברמן, אברהם פורז ומאיר שטרית.

השרים בנימין נתניהו וישראל כץ סירבו לומר אתמול כיצד יצביעו.

אתמול קרא ראש הממשלה קרא להצביע בעד העסקה: ''ממשלה צריכה לקום באומץ לב ולקבל החלטה. ההחלטה הזו לא היתה קלה גם עבורי, אבל צריך לקבל אותה. צריך לעמוד באומץ לב בנושא הזה''.

במסגרת העסקה תשחרר ישראל את מוסטפא דיראני ואת השייח' עובייד, בנוסף ל-19 אסירים לבנונים, 11 אסירים ירדנים וכ-400 אסירים פלשתינים.

בתמורה, יעביר ארגון חיזבאללה לישראל את אלחנן טננבאום ואת גופותיהם של עדי אביטן, עומר סועאד ובני אברהם. מידע חדש על רון ארד לא יכלל בעסקה.

Return to Archive