mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
נובמבר 5

תגובות מעורבות בממשלה לעסקת השבויים

שירות מעריב


השר אפי איתם: זהו מגה-פיגוע. השר יוסף לפיד נוטה לשלול את העסקה. השרה לבנת מתחה ביקורת על שחרור האסירים והעדר מידע על רון ארד. אולמרט רומז: אתמוך בעסקה

כמה משרי הממשלה הגיבו הערב על הדיווחים לפיהם תובא עסקת השבויים לאישור הממשלה בשבוע הבא.

שר התמ''ת, אהוד אולמרט, רמז היום שבכוונתו לתמוך בעסקת השבויים. ''עליי לשמוע את הפרטים באופן רשמי מראש הממשלה. אבל בדיון הקודם הייתי מאלה שנתנו אישור לנציגים שלנו להמשיך במשא ומתן'', אמר.

שר השיכון, אפי איתם, הביע התנגדות לעסקה וכינה אותה ''מגה-פיגוע''. ''זאת לא עסקת שבויים, זה פיגוע מסוג חדש - פיגוע של סחטנות'', אמר איתם בערוץ 2. ''אם נתחיל עם כניעה לסחטנות, לא יהיה לזה סוף. ברגע שייקבעו העיקרון והמחירים, ישראל לא תוכל לעמוד בהם''.

איתם הביע חשש שאזרחים ישראלים יהוו מטרה לחטיפות בעקבות המחיר הגבוה אותו מוכנה ישראל לשלם.

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, נוטה להתנגד לעסקת השבויים הנרקמת. ''הנטייה שלי היא שלילית '', אמר לפיד בגלי צה''ל, ''אבל את ההחלטה הסופית אני אקבל לאחר שאשמע את ראש הממשלה''.

דילמה ערכית

השרה לבנת אמרה הערב שהיא רואה בעסקת השבויים דילמה ערכית מוסרית קשה מאוד. לדברי לבנת, הבעיות העיקריות בעסקה הן העדרו של מידע לגבי גורלו של רון ארד, וכן רשימת האסירים שאמורים להיות משוחררים.

לבנת הוסיפה שהיא רואה קושי רב לתמוך בעיסקה כפי שהיא נרקמת והיא תחליט על עמדתה בנושא עד לישיבת הממשלה, בימים הקרובים.

שר הבריאות, דני נווה, אמר בגלי צה''ל שעדיין לא גיבש את עמדתו לגבי העסקה. לדבריו, זאת ההכרעה הקשה ביותר שהיה צריך לקבל בחייו הציבוריים.

ח''כ דני יתום מהעבודה הביע התנגדות לכל עיסקה שתכלול את דיראני ולא תניב מידע על רון ארד. לדבריו, כזאת תסתום את הגולל על כל סיכוי להחזיר את ארד בעתיד. יתום דיבר בקול ישראל.

Return to Archive