mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
ספטמבר 42

שרון: יש לנו קלפי מיקוח נוספים

בן כספית


ראש הממשלה בראיון ל''מעריב'': למרות שחרור דיראני ועובייד ישראל לא מתפרקת מנכסיה בנושא רון ארד * ידרוש בדיקת דנ''א לזיהוי גופות החיילים החטופים



''יש לנו עדיין נכסים ודברים שהם באינטרס של איראן והחיזבאללה. צריך להבין שאנחנו לא מתפרקים מנכסינו בנושא רון ארד. זה לא שנותרנו ללא קלפי מיקוח'' - כך אומר ראש הממשלה אריאל שרון בראיון מיוחד ל''מעריב''.

שרון אישר בראיון את דברי שר הביטחון שאול מופז, לפיהם ראש התנזים מרוואן ברגותי לא ישוחרר במסגרת עיסקת חילופי שבויים: ''ברגותי לא יכול להיות תנאי לעיסקה הזו. ברגותי אחראי למעשי רצח והולך לכלא''.

לדברי ראש הממשלה, ישראל יודעת בוודאות שמבין ארבעת החטופים בלבנון, רק אלחנן טננבאום עדיין חי.

הוא הביע חשש שאם יעבור זמן נוסף חייו של טננבאום יהיו בסכנה.

שרון הוסיף שלמערכת הביטחון הגיעו ידיעות מהימנות על כך ששלושת החיילים החטופים אינם בחיים, למרות שהמשפחות לא מוכנות לקבל זאת. ''בינתיים אין שום ידיעות סותרות או אחרות'', הוא אמר.

לדבריו אם ידיעות אלו יאומתו ויתברר שהחיילים אכן אינם בחיים, ישראל תדרוש בדיקות דנ''א, כדי לוודא ולברר שאכן אלה גופות החיילים.

המאמצים הוגברו

בנוגע להנחת העבודה של ישראל, לפיה הנווט השבוי רון ארד, עדיין בחיים אמר ראש הממשלה: ''עקבותיו של רון ארד נעלמו. אנחנו יודעים בוודאות שנמכר בכסף על ידי הלבנונים למשמרות המהפכה והועבר לאיראן לחקירה. מאז, אין סימן.

''אנו מתייחסים אליו כאל חי, למרות שאין גם סימן כזה. כבר למעלה מעשר שנים אין שום סימן ממנו. ישראל לא מפסיקה את מאמציה בנושא רון ארד אלא להיפך. בזמן האחרון הגברנו את המאמצים הללו.

''לא מדובר במגעים שמתקיימים בזמן האחרון אלא במאמץ שנמשך שנים ארוכות עם אין ספור דיונים, מגעים, מפגשים ופגישות''.

- אנחנו קרובים לסוף הפרשה?

''אנחנו יותר קרובים מאשר קודם, אבל זה עדיין רחוק מלהיות גמור. עד שזה לא יסוכם אין על מה לברך''.

- אתה מתייחס ברצינות להכרזתו של נסראללה שיפעל אישית להשגת מידע על רון ארד?

''אנחנו נשמח לכל מידע, אבל הוא ייבחן בתוצאות ולא בהכרזות''.



Return to Archive