mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
ספטמבר 22

חיזבאללה: שחררו את ברגותי

שירות מעריב והסוכנויות


במסגרת עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה עשויה ישראל לשחרר את ראש התנזים מרואן ברגותי * מקור פלשתיני: במסגרת העסקה תשחרר ישראל 400 אסירים



ישראל עשויה לשחרר את ראש התנזים מרואן ברגותי במסגרת עסקת חילופי השבויים עם החיזבאללה. כך אמר היום מקור ביטחוני ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס. ברגותי הוא אחד מבכירי העצורים שחיזבאללה דורש את שחרורם.

מקורות פלשתינים סיפרו שגם חבר המועצה המחוקקת הפלשתינית חוסאם חאדר, שנעצר בחשד למעורבות בפעילות עוינת, ישוחרר במסגרת העסקה עם חיזבאללה. המקורות העריכו עם זאת, שיו''ר הרשות הפלשתינית יאסר ערפאת איננו מעוניין בהכרח בשחרורו של חאדר, משום שהוא ידוע כמבקר חריף של מדיניות הרשות.

מקור פלשתיני אמר היום לסוכנות הידיעות אי-פי שישראל תשחרר 200 אסירים פלשתינים במסגרת העסקה לחילופי שבויים עם חיזבאללה. לדבריו, ישראל תשחרר בסך הכל 400 אסירים ערבים.

העיתון ''אל-קודס'' מצטט מקורות ישראליים אומרים שהצדדים יגבשו רשימה סופית של שמות האסירים שישוחררו במסגרת העסקה בימים הקרובים. הרשימה המתגבשת כוללת גם את בכירי החיזבאללה, השייח' עבד אל-כרים עובייד ומוסטפה דיראני. חיזבאללה, מצדו, ישחרר את אלחנן טננבאום ואת שלושת החיילים עומר סוואעד, עדי אביטן ובני אברהם.

''ננסה לבדוק מה קרה לרון ארד''

בתוך כך אמר היום מזכ''ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה:

''באמת חשוב לנו להשיג מידע על גורלו של רון ארד ויש לנו סיבות ומניעים רבים שגורמים לנו להמשיך ולבדוק את העניין'' .

נסראללה הוסיף בראיון ליומון הלבנוני א-ספיר: ''חזרנו ואמרנו שוב ושוב למתווך הגרמני: 'אין לנו מידע חדש אך אנו מבטיחים לכם שחיזבאללה יפעיל את מירב המאמצים כדי להשיג מידע על גורלו של ארד''.

בתוך כך, הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, יצא היום לקזחסטן לדון עם נציג המשטר הדתי באיראן בגורלו של הנווט השבוי רון ארד.



Return to Archive