mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
12 ספטמבר

''משפחת ארד שוקלת עתירה''

עמיר רפפורט, מנחם רהט, ג'קי חוגי


כך אומרים גורמים במערכת הביטחון * בני משפחתו של הנווט השבוי הבהירו: לא נשלים עם עסקת חילופי שבויים שלא תכלול את רון ארד

''משפחת ארד איננה מתכוונת להשלים עם עסקה שלא תכלול את רון, והיא שוקדת על הכנת עתירה לבג''ץ'' - כך מעריכים היום גורמים במערכת הביטחון.

אחת הטענות האפשריות במקרה זה היא שמערכת הביטחון אינה יכולה להתנער באופן פתאומי מהחלטתה להחזיק במעצר את דיראני ועובייד כקלפי מיקוח להחזרתו של רון. כזכור, נחטפו השניים לישראל בתחילת שנות ה-90 כדי לקדם את החזרתו של ארד. למרות התקווה הרבה שמעוררת האפשרות להחזרתם של ארבעת החטופים, מודעים במערכת הביטחון לכך שהחזרתם של עובייד ודיראני היא הודאה בכישלון המאמצים להחזיר את רון ארד.

שלשום פורסם כי ראש הממשלה שרון נפגש עם בני משפחת ארד ומסר להם שיש אפשרות שהעסקה עם החיזבאללה לא תכלול את רון. עם זאת, הבטיח שרון כי תיערך פגישה נוספת בעניין רון, עם התקדמות המגעים. לעומת זאת, שר הביטחון מופז מסר לבני המשפחה כי לדעתו הסכם עם החיזבאללה ''חייב לכלול

בדרך כזו או אחרת את ארד, שיצא בשליחות המדינה וחובה עליה להחזיר אותו''.

עו''ד אליעד שרגא, פרקליטה של המשפחה הכחיש אתמול בשיחה עם מעריב כי הכין עתירה שתוגש במקרה שעסקה עם החיזבאללה לא תכלול את רון. עם זאת גורם המקורב למשפחה אמר כי ''בני משפחת ארד יעשו כל מה שהם יכולים. כרגע הם מרגישים חסרי אונים לחלוטין, אבל הם לעולם לא יוותרו''. אחיו של רון, חן ארד אמר אתמול שמשפחת ארד רואה במערכת הביטחון אחראית לגורלו של רון ''כרגע העובדות עדיין אינן ידועות. ברגע שנדע את העובדות נחליט איך להגיב''.



Return to Archive