mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
ספטמבר 81

טננבאום העביר מכתב למשפחתו

שירות מעריב


הישראלי המוחזק בשבי החיזבאללה העביר את המכתב דרך המתווך הגרמני שפגש אותו * החיזבאללה דורש: שחרור ברגותי תמורת השבויים



אלחנן טננבאום העביר מכתב למשפחתו - כך חושף הערב ערוץ 2. לפי הידיעה, טננבאום, המוחזק בשבי החיזבאללה כבר יותר משלוש שנים, העביר למשפחתו מכתב דרך המתווך הגרמני שביקר אותו לאחרונה.

אתמול נחשף בערוץ 2 שלאחרונה זומנו אחיו של רון ארד, חן ודודו, ורעייתו תמי, לשיחה עם ראש הממשלה, אריאל שרון. שרון אמר לבני משפחתו של הנווט השבוי, שייתכן שיצטרך לשחרר את מוסטפא דיראני והשייח' עובייד, תמורת שחרור טננבאום ושלושת החיילים החטופים. דיראני ועובייד נחטפו מלבנון כדי שישמשו קלפי מיקוח במו''מ לשחרור רון ארד.

בני משפחתו של ארד תבעו מראש הממשלה שלא לשחרר את דיראני ועובייד, עד שלא יתקבל מידע כלשהו על ארד. ''ברגע שהציפורים הללו בורחות מידינו, לא יימצא בידינו שום אמצעי לחץ עליהם'', הם אמרו לשרון.

משפחת ארד הגיבה בכעס על העסקה המתפתחת. ''לראש הממשלה יש את הכלים לפתור את בעיית רון ארד ורק הוא יכול לגרום לכך שהבעיה הזו תיפתר'', אמר חן ארד ל''מעריב''. ''רק ראש הממשלה, שהוא הגורם הבכיר ביותר במדינת ישראל, יכול להחזיר את רון הביתה''

''כמה סיבוכים''

חיזבאללה והחמאס הודיעו אתמול שנציגי שני הארגונים נפגשו בביירות לדיון ברשימת האסירים שישוחררו בעסקת חילופי השבויים עם ישראל. החיזבאללה מעוניין לשחרר אסירים ''כבדים'' הנמצאים בכלא הישראלי. בשידורים של טלווזית החיזבאללה נמסר שמנהיג התנזים, מראוון ברגותי, נמצא בראש רשימת האסירים שדורש החיזבאללה לשחרר. בכיר נוסף שדורש הארגון לשחרר הוא חסן יוסוף - מפקד מחנה הפליטים ג'נין בתקופת מבצע ''חומת מגן''.

מזכ''ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, אמר: ''עדיין ישנם כמה סיבוכים, אבל מדובר בשבועות מכריעים לטובה או לרעה''. נסראללה הוסיף שהעסקה תכלול שחרור אסירים פלשתינים, לצד אסירים לבנונים סורים וירדנים.



Return to Archive