mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  3002
81 ספטמבר

דיווח: שחרור השבויים בעוד חודש

שירות מעריב


''אל-חייאת'': המגעים יסתיימו עד ה-26 באוקטובר * שר החוץ: מקווים שנוכל לבשר בשורה משמחת בחגים * שרון: ייתכן שדיראני ועובייד ישוחררו במסגרת חילופי שבויים

''הגורמים המנהלים את המשא ומתן על שחרור השבויים הישראלים מהחיזבאללה מעריכים שהוא יסתיים עד ה-26 באוקטובר'' - כך מפרסם הבוקר העיתון הערבי, היוצא לאור בלונדון, ''אל-חייאת''.

שר החוץ, סילבן שלום, אישר אתמול שישנם מגעים מתקדמים להחזרת גופות שלושת החיילים החטופים, עומר סוואיד, עדי אביטן ובני אברהם, והאזרח השבוי אלחנן טננבאום. ''כולנו תקווה שבחגים האלה נוכל לבשר בשורה משמחת. יש תקווה, אך צריך סבלנות. בפעם הראשונה יש סיכוי אמיתי'', אמר שלום.

מזכ''ל חיזבאללה, שייח' חסן נסראללה, אמר אתמול בנוגע למשא ומתן: ''עדיין ישנם כמה סיבוכים, אבל מדובר בשבועות מכריעים לטובה או לרעה''.

נסראללה ציין שהעסקה תכלול גם שחרור אסירים פלסטינים, לצד אסירים לבנונים סורים וירדנים.

דילמה מוסרית

ערוץ 2 חשף אתמול, שלאחרונה הוזמנו אחיו של רון ארד, חן ודודו, ורעייתו תמי, לשיחה דרמטית עם ראש הממשלה אריאל שרון.

שרון אמר בשיחה, שייתכן שיצטרך לשחרר את מוסטפא דיראני והשייח' עובייד, תמורת טננבאום ושלושת החיילים החטופים דיראני ועובייד נחטפו מלבנון על מנת שיישמשו כקלפי מיקוח במשא ומתן על שחרור רון ארד.

בני משפחתו של ארד תבעו מראש הממשלה לא לשחרר את דיראני ועובייד, עד שלא יתקבל מידע כלשהו על ארד. ''ברגע שהציפורים הללו בורחות מידינו, לא יימצא בידינו שום אמצעי לחץ עליהם'', אמרו לשרון.

ראש הממשלה הסביר שהוא עומד בפני סוגייה מוסרית קשה. הוא אמר שמדובר בדילמה מוסרית חריפה ביותר, שמדירה שינה מעיניו בלילות. שרון הוסיף שכל מאמץ להציל את ארד מידי שוביו, או לפחות להשיג שביבי מידע על גורלו, עלו בתוהו.

משפחת ארד הגיבה בכעס על העסקה המתפתחת. ''לראש הממשלה יש את הכלים לפתור את בעיית רון ארד ורק הוא יכול לגרום לכך שהבעיה הזו תיפתר'', אמר ל''מעריב'' חן ארד, ''רק ראש הממשלה, שהוא הגורם הבכיר ביותר במדינת ישראל, יכול להחזיר את רון הביתה''



Return to Archive