mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2003
אוגוסט 27

''תיתכן עסקה עם חיזבאללה בקרוב''

עמיר רפפורט והסוכנויות


כגורמי ביטחון: אפשר להגיע לחילופי שבויים בתוך חודשים * שר החוץ: יש תזוזה בחיזבאללה

מקורות ביטחון ישראליים מעריכים שניתן יהיה להגיע לעסקה עם חיזבאללה בתוך כמה חודשים. שר החוץ, סילבן שלום, אמר הבוקר בראיון לקול ישראל שהוא מוכן לחילופים ''הגיוניים'' עם חיזבאללה. לדבריו, בימים האחרונים חלה תזוזה אצל חיזבאללה.

בשבועות האחרונים גברה במערכת הביטחון ההערכה שמזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נתון תחת לחץ כבד מצד בני משפחותיהם של לבנונים המוחזקים בישראל. בידי ישראל נמצאים השייח' עבד אל-כרים עובייד, מוסטפא דיראני, 12 אסירים נוספים ועוד עשרות גופות של לוחמי חיזבאללה.

גורמים ביטחוניים ומדיניים אמרו ל''מעריב'' שחיזבאללה אינו מחויב לבצע כרגע צעד נוסף בתמורה להחזרת הגופות אתמול. ''אבל בהחלט יש שיפור באווירה, והמו''מ היום נראה הרבה יותר רציני'', הוסיפו הגורמים.

במקביל ביקשו גורמי מודיעין לצנן במעט את האווירה האופטימית. הם העריכו שייתכן שמדובר בצעד טקטי בלבד שנועד להסיר מנסראללה מקצת מהלחץ הפנימי בו הוא שרוי.

בשבוע שעבר יצאו לגרמניה האלוף (מיל') בירן ואלוף-משנה ל', האחראי מטעם צה''ל על הנושא. ככל הידוע הגיע לגרמניה במקביל נציג של החיזבאללה לניהול המו''מ.

התוצאה הראשונה של המגעים היתה יציאתו של המתווך הגרמני אורלאו ללבנון כדי לבחון במו עיניו את מצבו של אלחנן טננאבום. אתמול נמסר בערוץ 1 שתשובת המתווך הגרמני היתה שטננבאום חי ובריא, אם כי מצבו הבריאותי מעט הורע. אתמול החזירה ישראל ללבנון את גופותיהם של שני אנשי חיזבאללה.

Return to Archive