mia2b.jpg (4487 bytes)

מעריב  2003
יולי 4

חיזבאללה: מצאנו 3 גופות של ישראלים ליד סולטאן יעקוב

מאת ג'קי חוגי, יוסי מזרחי והסוכנויות


חקלאים לבנונים גילו שרידים של שלוש גופות השייכות לחיילים ישראלים - כך טענה אתמול תחנת הרדיו של חיזבאללה, אל- נור. על פי הדיווח, הגופות נמצאו באדמות הכפר חמארה בבקעה הלבנונית. כפר זה שוכן במרחק כשלושה קילומטרים מדרום- מזרח לסולטאן- יעקוב. האזור, השוכן סמוך לגבול הסורי, נתון כיום בשליטה של הצבא הסורי המוצב בלבנון. גורמים בלבנון אמרו אמש כי הדיווח שודר, ככל הנראה, בלא ידיעת צמאת חיזבאללה בביירות או גורמי הממשל הלבנוני.

באזור זה התחולל בליל עשרה ביוני 82' אחד הקרבות הקשים של צה"ל במלחמת לבנון עם השריון הסורי. בסופו נמנו שלושה נעדרים - צבי פלדמן, יהודה כץ וזכריה באומל. עד היום לא ידוע מה עלה בגורלם.

באותו קרב נשבו מפקד הטנק חזי שי ואחד מחייליו אריאל ליברנן. צבי פלדמן וזכריה באומל, שנראו על ידי חבריהם קופצים מהטנק, לא נמצאו. יהודה כץ ננטש פצוע בתוך טנק פגוע, שנלקח שלל על ידי הסורים. חזי שי, שנשבה על ידי אנשיו של ג'יבריל, ואריאל ליברנן שנפל בשבי הסורים, הוחזרו בעסקת חילופים.

בפיקוד הצפון הופתעו אתמול מהידיעה. גורמים בפיקוד אמרו כי מהימנות הידיעה נבדקת, וכי בלבנון מופעלים גורמי תקשורת שונים, המפיצים מידע שאינו תמיד אמין. אותם גורמים הטילו ספק בעניין זיהוי הגופות. עם זאת, אמרו אותם גורמים, כי אפשר שכבר היום יועברו השלדים לבדיקת דנ"א.

גורמים מדיניים אמרו כי סביר ששרידי הגופות הם של שלושת הנעדרים מסולטאן- יעקוב, אבל כרגע לא ניתן לקבוע זאת בוודאות.

איתן רבין מוסר: יונה באומל, אביו של זכריה באומל, אמר אמש: "אם המידע נכון, זו התקדמות של ממש. אני כבר איש מבוגר ורוצה לדעת מה עלה בגורלם של שלושת החיילים. לפחות לסיים את חיי בידיעה כי בני הובא לקבר ישראל, אם הוא אכן מת, ואם הוא חי, אצל מי הוא נמצא".

"החיזבאללה במתח"

בתוך כך, אמר אתמול קצין בכיר בפיקוד הצפון כי בחמשת החודשים וחצי האחרונים לא ביצע החיזבאללה כל מהלך התקפי מול מוצבי צה"ל, כולל הר דב.לדברי הקצין, "חיזבאללה במתח כבד בעקבות המלחמה בעיראק והכנסתו לרשימת ארגוני הטרור. הם מעזים הרבה פחות ממה שהיה קודם. נראה שגורלו של חיזבאללה יהיה כמו זה של המחתרות היהודיות עם הקמת צה"ל. על ציר הזמן הרחוק, אם הסכסוך ייפתר בלי עימות, וחיזבאללה יתכנס לתוך צבא לבנון".כדי לשמור על השקט שנשמר מאז 21 בינואר, אמר הקצין, נוקט צה"ל מדיניות של "תגובה מרוסנת" על כל ניסיון של חיזבאללה לגרור את האזור לעימות. "אנחנו במדיניות של אש נצורה", אמר הקצין. לדבריו, המחיר הגבוה שגבה צה"ל מחיזבאללה על כל תקיפה שלו, סייע בשמירה על השקט: "החיזבאללה מבין שלאמשתלם לתקוף אותנו, מכיוון שמי שעשה זאת נפגע. זה לא סתם שאנחנו חמישה וחצי חודשים בלי אירוע".

Return to Archive