mia2b.jpg (4487 bytes)

26/12/2001   www.ynet.co.il

דמו של עומר סוואעד לא נמצא בג'יפ שבו נחטפו החיילים

כך עולה מבדיקת כתמי הדם שביצעו באו"ם. לעומת זאת, נמצאו כתמי הדם של החיילים עדי אביטן ובני אברהם. ביום שני יצפו המשפחות בקלטת האו"ם
דיאנה בחור, פליקס פריש ושרון רופא

מתוצאות בדיקות ה-DNA שנערכו לכתמי הדם שנמצאו בג'יפ שבו נחטפו החיילים בלבנון עולה כי דמו של עומר סוואעד לא נמצא בג'יפ. לעומת זאת, נמצאו כתמי הדם של החיילים עדי אביטן ובני אברהם. הסיבה לכך היא ככל הנראה שסוואעד הוסע ברכב אחר.

נציגי האו"ם דיווחו על התוצאות למשרד החוץ ולשגריר ישראל באו"ם. משפחות החטופים קיבלו היום (ד') את המידע בפגישה עם האלוף במיל' אילן בירן המטפל בעניין. ישראל צפויה לבקש כעת כי גם ברכב השני ייערכו בדיקות דומות.

בנוסף, נערך כעת האו"ם לקיים את הבטחת המזכ"ל קופי אנאן, ולהביא למשפחות ביום ב' הקרוב את הקלטת שצולמה 17 שעות לאחר החטיפה, על מנת שיוכלו לצפות בה כמה פעמים שירצו. בעבר ניתנה למשפחות אפשרות לצפות בקלטת פעם אחת בז'נבה, והמשפחות סירבו. במקביל מתארגנים נציגי האו"ם להבאת פריטי החיילים שנמצאו ברכבים החטופים לידי המשפחות.

"כתמי הדם והתוצאות שלהם מוכיחים מעל לכל ספק כי האו"ם שיתף פעולה עם החיזבאללה", אמר יעקב אביטן, אביו של עדי, והוסיף כי הוא בטוח שבידי האו"ם ישנה קלטת נוספת שטרם נחשפה "ואני מעריך שבקלטת זו נוכל לראות את החטיפה עצמה".

אפרת אברהם, אחותו של בני אברהם, אמרה ל-ynet: "מדובר בנצחון גדול למשפחות. הגעת הקלטת ותוצאות בדיקת ה-DNA הם תוצאה של מלחמה עיקשת של המשפחות. באשר לקלטת, קיבלנו בהתחלה הכחשה טוטאלית על עצם קיומה והנה כעת היא אמורה להגיע לירושלים ונוכל לצפות בה ללא הגבלה. הקלטת היא עדות ראשונה עבורנו למה שהיה במקום עצמו. התחושה שאוכל לחוות את הרגעים האחרונים של אחי במהלך החטיפה מעבירה בי צמרמורת".

אברהם אמרה עוד כי "אנחנו מאוד מעריכים את מאמציו של שליח האו"ם למזרח התיכון טריה לארסן, שעזר לנו מאוד לקדם את העניין והביא לשינוי בגישת האו"ם לכל נושא החטופים".

Return to Archive